Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Wat is evergreen content?

Scrollen, klikken, lezen… en weg. Zonde toch, als je content slechts een paar weken relevant is? Gelukkig bestaat er iets magisch in de wereld van contentmarketing: evergreen content. Tijdloos, krachtig en altijd relevant – net als een klassieker die je keer op keer wilt herlezen. Maar wat is evergreen content precies? En waarom zou jij […]

Alles wat je moet weten over de European Accessibility Act van juni 2025

EAA en WCAG

Je hebt het als ondernemer, websitebeheerder of specialist in online marketing de afgelopen maanden vast weleens voorbij horen komen. De European Accessibility Act (afgekort EAA). Vaak in één adem genoemd met de Web Content Accessibility Guidelines (afgekort WCAG), maar dat maakt het vaak niet direct duidelijker. Een wet waar richtlijnen aan vasthangen en waar websites […]

Storytelling trends voor 2025: maak waardevolle content

Storytelling blijft zich ontwikkelen in een wereld die constant in beweging is. In 2025 zal je storytelling niet alleen gebruiken om verhalen te delen, maar ook om ervaringen te creëren die mensen raken en inspireren. Als je weet hoe je contact maakt met jouw doelgroep, zul je als merk en bedrijf floreren. In deze blog […]

Leer effectief schrijven voor B2B en B2C

Schrijven voor een zakelijke doelgroep (B2B) vraagt een totaal andere aanpak dan schrijven voor consumenten (B2C). Beide doelgroepen hebben andere verwachtingen en beslissingsprocessen, maar één ding blijft hetzelfde: je boodschap moet raak zijn. Hoe stem je je tekst af op jouw lezer, ongeacht of die lezer een manager of een consument is? In dit blog […]

5 redenen waarom fotografie belangrijk is voor jouw bedrijf

In de digitale wereld van vandaag spelen visuele elementen een grote rol in hoe jouw bedrijf wordt waargenomen. Of het nu op social media of je website is, professionele fotografie helpt je merk te versterken en een goede eerste indruk te maken. Stockfoto’s kunnen generiek overkomen, terwijl op maat gemaakte bedrijfsfoto’s jouw authenticiteit benadrukken en […]

Zo gebruik je de ‘kill your darlings’ methode

Als schrijver hoor je vaak de term ‘kill your darlings’. En nee, we hebben het niet over de romantische/thriller film uit 2013, maar over een effectieve schrijfmethode. Maar wat betekent deze uitdrukking precies? Waarom is het zo belangrijk? En hoe pas je het effectief toe? In deze blog leggen we het je uit en geven […]

De kracht van storytelling in contentmarketing

In de wereld van contentmarketing is er een gereedschap dat altijd schittert, ongeacht de evolutie van trends en technologieën: storytelling. Storytelling is een krachtig instrument waarmee je jouw merkbekendheid verhoogt, betrokkenheid vergroot en emotionele connecties met jouw doelgroep creëert. Laten we eens duiken in de diepte van storytelling in contentmarketing en ontdekken hoe jij dit […]

Google Core Update en Spam Update van maart 2024

Google heeft aangekondigd dat zij op 5 maart 2024 is begonnen met het uitrollen van meerdere belangrijke updates van de zoekmachine. Een van de updates is de Google maart 2024 Core Update, maar er zijn ook wijzigingen in het spambeleid doorgevoerd. Deze updates zijn bedoeld om de kwaliteit van zoekresultaten te verbeteren. Google wil namelijk […]

Consent Mode v2 – wat is het en waarom is het belangrijk?

Naarmate de digitale wereld evolueert, worden privacy en dataveiligheid steeds belangrijker voor zowel gebruikers als bedrijven. Vanaf maart 2024 wordt de Digital Markets Act (DMA) actief gehandhaafd. Dat betekent dat een aantal grote bedrijven, waaronder Google, verschillende verplichtingen opgelegd krijgen. In het kort komt het erop neer dat Google grotendeels zelf verantwoordelijk gemaakt wordt voor […]

Hoe Google Trends jou helpt met nieuwe contentideeën

Een stijgende grafiek met een blauwe raket die opstijgt en de tekst Google Trends voor nieuwe contentideeën

In de snel veranderende digitale wereld is het essentieel om op de hoogte te blijven van wat er leeft onder je doelgroep. Of je nu content creëert, markttrends analyseert of bijvoorbeeld een journalist bent, begrijpen wat mensen drijft en interesseert kan het verschil maken. Hier komt Google Trends om de hoek kijken – een krachtige […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..