SEA staat voor Search Engine Advertising (zoekmachine adverteren). Soms ook wel Pay-per-click (PPC) adverteren genoemd. Je betaalt hierbij per klik om bovenaan zoekmachines als Google, Microsoft en Yahoo weergegeven te worden. Met SEA-advertenties kun je heel gericht focussen op de doelgroep die voor jou relevant is. Door je SEA-campagnes optimaal in te stellen ben je beter zichtbaar binnen de zoekmachines op zoekopdrachten en onderwerpen die voor jouw bedrijf relevant zijn. Deze verbeterde zichtbaarheid zal je uiteindelijk meer relevante websitebezoekers opleveren.
Wil je meer weten over SEA of ben je benieuwd hoe je jouw bedrijf naar het volgende niveau kunt tillen door het inzetten van deze dienst? Laat hieronder je gegevens achter en ontdek wat SEA voor jouw bedrijf kan betekenen.
SEA, ook wel zoekmachine adverteren genoemd, is een manier om je online zichtbaarheid te vergroten binnen de zoekmachines. Omdat we zien dat Google in de praktijk de meestgebruikte zoekmachine is, stemmen we de advertenties vaak af op de wensen van Google.
Het doel van SEA is, net als bij SEO, meer bezoekers naar de website trekken die ook daadwerkelijk overgaan tot conversie. Dit kan bijvoorbeeld een aankoop zijn, maar ook het aanvragen van een offerte of het maken van een afspraak.
Met SEA kunnen we goed targeten op de doelgroepen die voor jou belangrijk zijn. Voordat we gaan adverteren is het belangrijk dat we inzichtelijk hebben welke zoekwoorden voor jouw business relevant zijn.
Wanneer we de juiste woorden hebben gevonden gebruiken we de advertentietool van Google om je advertenties samen te stellen. Zo kiezen we een advertentietitel, maar ook een relevante beschrijving.
Wanneer we tevreden zijn over de opmaak van je advertentie gaan we aan de slag met het instellen van het advertentieaccount. We maken een logische campagneverdeling op basis van thema’s, stellen het gewenste werkgebied in en denken na over op welke doelgroep je je wilt focussen. Daarnaast is het belangrijk dat we werken met heldere doelstellingen en deze terug laten komen in het Google Ads account. Op die manier kunnen we de campagnes optimaliseren op basis van doelstellingen die voor jou belangrijk zijn. Zodra we klaar zijn met instellen activeren we de campagnes. De advertentie is nu zichtbaar boven de organische zoekresultaten. Het grote voordeel van SEA is dat je alleen betaalt wanneer een bezoeker daadwerkelijk op je advertentie klikt, we noemen dit Cost Per Click (CPC).
“Microsoft Ads is in Nederland nog niet zo bekend. Toch is het een belangrijk onderdeel van de online marketing strategie van veel van onze klanten. Met Microsoft Ads zorgen we ervoor dat onze klanten online maximaal zichtbaar zijn.”
Hoe zichtbaarder je bent, hoe meer mensen jouw producten of diensten zullen tegenkomen binnen een van hun zoekopdrachten. Wist jij al dat:
Google Ads is hét advertentieprogramma van Google. Met Google Ads heb je de mogelijkheid om niet alleen lokaal, maar ook nationaal en zelfs internationaal te adverteren. Samen met jou bepalen we waar jouw advertenties het meeste rendement opleveren en wij zorgen ervoor dat de juiste mensen ze zien.
Met het Google Ads Display Netwerk maak je gebruik van een bannercampagne om je naamsbekendheid te boosten. Wereldwijd bereikt het Google Display Netwerk 90% van alle internetgebruikers. Wanneer ga jij beginnen met Google Ads Display?
Door het inzetten van Google Remarketing probeer je opnieuw zichtbaar te zijn bij een doelgroep die jouw website al eens eerder heeft bezocht. Deze bezoekers zijn erg waardevol, aangezien ze al aangetoond hebben interesse te hebben in je product of dienst.
Met Google Shopping toon je jouw producten in de virtuele etalage van Google Shopping. Met deze vorm van adverteren toon je de consument een duidelijke foto, beschrijving en prijs van het product. Hierdoor zal de bezoeker sneller overgaan tot conversie.
Momenteel is Microsoft Ads met een marktaandeel van 9% nog een relatief kleine speler in Nederland. Dit betekent echter niet dat je je niet op deze manier van adverteren hoeft te focussen. Het principe van Microsoft Ads is hetzelfde als dat van Google Ads, je verhoogt namelijk je online zichtbaarheid in de zoekmachine.
YouTube is het grootste platform voor online video’s ter wereld. Door zichtbaar te zijn op dit kanaal breng je jezelf onder de aandacht bij potentiële klanten. Belangrijk is dat je de advertentie onderscheidend maakt voor jouw doelgroep. Zo voorkom je dat ze de advertentie direct wegklikken.
Net als SEO-campagnes zijn SEA-campagnes altijd in beweging. Zo moet je ze blijven updaten en verbeteren om het maximale rendement te kunnen behalen. Wil je wel online zichtbaar zijn, maar niet zelf aan de gang met het opzetten en managen van je SEA-campagnes? Neem dan eens contact met ons op om te bespreken wat de mogelijkheden binnen SEA voor jouw onderneming zijn.