5 redenen waarom u op uw eigen naam moet (blijven) adverteren
Gefeliciteerd, uw doel is bereikt: u staat bovenaan in Google’s organische zoekresultaten! “Waarom adverteer ik dan nog met mijn eigen naam, ik rank organisch toch al goed?” Deze vraag wordt regelmatig gesteld aan onze Google AdWords-experts. In dit blog geven we dan ook vijf redenen waarom u wél moet adverteren met uw eigen naam.
1. Bescherm uw bedrijfsnaam
Door in Google AdWords te adverteren met uw eigen bedrijfsnaam beschermt u zichzelf tegen concurrentie. Uw concurrenten mogen namelijk uw bedrijfsnaam in hun zoekwoorden opnemen en kunnen daardoor met een betaalde advertentie boven uw organische zoekresultaten komen te staan. Hierdoor loopt u het risico om potentiële klanten, die eigenlijk op zoek waren naar uw dienst of product, mis te lopen.
2. Zichtbaarheid
Door te adverteren op uw eigen naam creëert u meer zichtbaarheid binnen het zoeknetwerk van Google. Met deze extra weergave in Google kunnen potentiële klanten u sneller vinden: uw bedrijfspagina komt immers prominenter in beeld. In de ideale situatie zorgt dit ervoor dat u helemaal bovenaan de pagina staat en de bezoeker naar beneden moet scrollen voordat er een concurrent wordt getoond. Het totaal aantal bezoekers op uw website kan hierdoor dus sterk toenemen.
Voorbeeldweergave van een advertentietekst in combinatie met organische zoekresultaten
3. Mobiel
Ruim 80 procent van de Nederlanders is in het bezit van een smartphone. Zij surfen logischerwijs ook steeds vaker met hun mobiele telefoon over het web. Hier spelen Google en andere developers handig op in, door het makkelijker te maken om dingen te vinden en kopen via een smartphone.
Het wordt daarom steeds belangrijker om uw advertenties te optimaliseren voor mobiele apparaten. Met een bedrijfsnaamcampagne voor mobiele apparaten kunt u te allen tijde eenvoudig zaken direct aanpassen, zoals de call-to-action in de titel en de twee beschrijvingsregels.
Daarnaast kunt u ook een routebeschrijving en een oproepextensie aan uw website toevoegen. Met een routebeschrijving wordt het voor de gebruiker eenvoudiger om uw vestiging te bezoeken (hiervoor moet u wel aangemeld zijn bij Google Mijn Bedrijf). Via een oproepextensie is het voor de sitebezoeker mogelijk om direct telefonisch contact op te nemen met uw bedrijf. In dit blog leest u meer over mobiel adverteren.
Voorbeeldweergave van een mobiele advertentie met routebeschrijving- en belextensie
4. De kosten
De kosten voor een bedrijfsnaamcampagne zijn over het algemeen relatief laag. Dit komt doordat uw website en de content hierop overeenkomen met de zoekwoorden in de campagne. Hierdoor krijgt uw campagne een hoge kwaliteitsscore van Google. De kwaliteitsscore is een indicator van Google waarmee de relevantie van het zoekwoord, de advertentie en de landingspagina wordt bepaald. Hiermee heeft de kwaliteitsscore veel invloed op de totale kosten per klik.
5. Tijdelijke acties en aanbiedingen
Een ander voordeel van een hoge kwaliteitsscore is dat u bijna altijd bovenaan de pagina wordt weergegeven. Deze mooie positie zorgt ervoor dat u tijdelijke acties en aanbiedingen effectiever kunt promoten. Door bij elke aanbieding een advertentietekst te schrijven en deze automatisch te laten rouleren binnen uw AdWords-campagne, is het mogelijk om meerdere acties onder de aandacht te brengen bij het Google-publiek. Ook kunt u zelf gemakkelijk de sitelinks (extra links die verschijnen onder de advertentieteksten) aanpassen, zodat deze altijd aansluiten bij de advertentieteksten.
Kortom: het is altijd verstandig om met uw eigen merknaam te adverteren, ook al staat u op nummer één in de organische zoekresultaten. U vermindert hiermee niet alleen de zichtbaarheid van uw concurrenten, maar vergroot tevens de kans dat meer potentiële klanten uw pagina bezoeken! Wilt u meer weten over het adverteren met uw eigen bedrijf? Neem dan contact op met de AdWords-experts van iClicks, via 088 425 4220 of sea@iclicks.nl.