5 tips voor de online aanwezigheid van uw bedrijf
De tijd dat een website met slechts wat bedrijfsinformatie en een adres voldoende was om klanten te trekken, ligt ver achter ons. Toch zien veel bedrijven online aanwezigheid als niets meer dan een website met alle benodigde informatie over het bedrijf. Hoewel dit een groot deel van uw online uithangbord betreft, is het belangrijk om te beseffen dat uw bord ook verlicht moet worden om zichtbaar te zijn.
Be there
Het gebeurt steeds meer: online oriëntatie. Zodra iemand op zoek is naar een bepaald product of dienst wordt allereerst het internet geraadpleegd. Dat geldt niet alleen voor de consument die een kapper in de buurt zoekt; ook managers en inkopers starten hun zoektocht online. Wanneer u met uw bedrijf dan niet overal laat zien dat u er bent, vult de concurrent uw plaats met liefde op.
Be findable
Nu we het toch over de online zoektocht hebben: deze begint bij een zoekmachine. Wanneer SEO bij u een bekend begrip is, zult u ongetwijfeld uw uiterste best doen om bij uw doelgroep naar voren te komen in relevante zoekresultaten. Lukt het nog niet zo met search engine optimization? Bekijk dan hier wat wij voor u kunnen betekenen.
Be connected
Social media als Facebook, Twitter en LinkedIn worden steeds populairder onder uw doelgroep. Om uw doelgroep online te bereiken doet u er verstandig aan om ook op deze platforms aanwezig te zijn. Hoewel het bijhouden van deze kanalen veel tijd vergt, biedt het tegelijkertijd veel kansen om uw bedrijf te binden aan de doelgroep. Om de online positie te verstevigen kunt u een bedrijfsblog starten. Met dit blog informeert u de lezer over onderwerpen die uw doelgroep aanspreken en kunt u leuke wetenswaardigheden over uw vakgebied delen.
Be excited
Social media is tevens een podium om uw online content gemakkelijk uit te breiden. Zo kunt u regelmatig updates over uw bedrijf posten, een instructievideo maken over een product of een evenement promoten. Zo bindt u de doelgroep niet alleen, u boeit ze ook. Als bonus krijgt u door middel van de beschikbare statistieken op social media ook veel inzicht in uw doelgroep.
Measure it
Er zijn steeds meer manieren om het gedrag van online bezoekers te meten. Databases (zoals Google Analytics) met uiteenlopende informatie kunnen worden aangeboord om uw doelgroep in kaart te brengen. Wij adviseren u om die bronnen te gebruiken en uw online strategie er op aan te passen zodat uw online positie verstevigd wordt.
Om een goede online positie te verkrijgen zijn bovenstaande tips essentieel. Tegelijkertijd vergen de werkzaamheden omtrent uw online positie veel tijd. Bij online marketing bureau iClicks nemen we graag uw online werkzaamheden uit handen. Wilt u meer weten over onze dienstverlening? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 088 – 425 4257 of mail naar info@iclicks.nl