De AdWords-functie ′Spreadsheet bewerken′ wordt op 30 mei beëindigd
In 2009 ontwierpen we de functie ‘Spreadsheet bewerken’ om bulksgewijze veranderingen in uw campagnes te vereenvoudigen. Sindsdien hebben we bulksgewijs bewerken uitgebracht, waarmee u op grote schaal wijzigingen kunt aanbrengen in uw AdWords-account, evenals bulkuploads van zoekwoorden, waarmee u op schaal zoekwoorden kunt toevoegen, bewerken en verwijderen. Bulksgewijs bewerken en bulkuploads van zoekwoorden bieden dezelfde mogelijkheden als ‘Spreadsheet bewerken’, maar zijn krachtiger en beter schaalbaar. Daarom beëindigen we op 30 mei de functie ‘Spreadsheet bewerken’.
Als u gewend bent geraakt aan ‘Spreadsheet bewerken’, kunt u, afhankelijk van uw doel, twee dingen doen:
1. U kunt op de vervolgkeuzelijst ‘Bewerken’ klikken en het type bulksgewijze bewerking kiezen dat u wilt uitvoeren. Met bulksgewijze bewerkingen van zoekwoorden kunt u:
1—‹ Tekst zoeken en vervangen in het zoekwoord of de bestemmings-URL
2—‹ Tekst toevoegen aan het zoekwoord of de bestemmings-URL
3—‹ Nieuwe biedingen instellen, waaronder verhogen naar de CPC voor de eerste pagina of boven aan de pagina
4—‹ Biedingen verhogen of verlagen
5—‹ Zoektypen voor zoekwoorden wijzigen
6—‹ Labels toevoegen of verwijderen2. U kunt bulkuploads van zoekwoorden gebruiken. Op dezelfde pagina waar u zoekwoordrapporten downloadt, vinkt u ‘Bewerkbaar’ aan. Hierdoor downloadt u een speciale, bewerkbare versie van het rapport voor zoekwoordenprestaties die u kunt wijzigen en vervolgens kunt uploaden.
Meer informatie over deze functies ter vervanging van de functie ‘Spreadsheet bewerken’ vindt u in het artikel over bulksgewijze bewerkingen en het artikel over bulkuploads van zoekwoorden in ons helpcentrum.
Geschreven door Prashant Baheti, productmanager AdWords
Gepost door Charis, Inside AdWords Team