Geschatte totale conversies: nieuwe inzichten voor de moderne online wereld
Mensen zijn tegenwoordig constant online en gebruiken gedurende de dag verschillende apparaten om te winkelen, te communiceren en te ontspannen. Uit een onderzoek naar gebruikers van meerdere apparaten uit september 2013 bleek dat 90 procent van hen opeenvolgend schakelt tussen diverse apparaten voor gewone activiteiten zoals het boeken van een hotel of het zoeken naar elektronica.
Aangezien consumenten steeds vaker ook onderweg online zijn en schakelen tussen apparaten, horen we van marketeers dat ze een completer en nauwkeuriger beeld willen van hoe hun online advertenties conversies genereren. Conversies kunnen verschillende vormen aannemen: bezoeken aan winkels, telefoongesprekken, app-downloads, verkopen op een website of aankopen die worden gedaan na onderzoek op verschillende apparaten. Met een beter inzicht in deze complexe aankooppaden kunt u uw online advertenties optimaliseren en uw budget effectiever toewijzen.
Nieuw: geschatte totale conversies
De afgelopen maanden hebben we de gegevens van duizenden AdWords-adverteerders geanalyseerd om een beter beeld van de conversiepatronen via verschillende apparaten te krijgen.
Wanneer adverteerders in de reisbranche geschatte conversies via verschillende apparaten van AdWords gebruiken, kunnen ze gemiddeld 8 procent meer conversies meten dan daarvoor. Daarnaast kunnen ze nu 33 procent meer conversies meten die zijn gestart op een mobiele telefoon en later afgerond op een ander apparaat. Hiermee kunnen zij de waarde van al die verkopen (van klanten die op hun mobiele telefoons naar vluchten en hotels hebben gezocht en op een ander apparaat hebben geboekt) toeschrijven aan de juiste advertentie.
Ook andere branches zoals de entertainmentindustrie en detailhandel genereren positieve resultaten. Bedrijven in deze branches kunnen nu respectievelijk 12 en 7 procent meer conversies meten dan ze konden vóór het gebruik van geschatte totale conversies.
Sean Singleton, marketingmanager bij American Apparel, vertelt: “We wisten altijd al dat onze investering in online advertenties ook conversies op andere apparaten beïnvloedde, maar we wisten niet hoe we dit in cijfers konden schatten. Toen we eenmaal zagen dat 5,3 procent meer conversies konden worden toegeschreven aan conversies via verschillende apparaten in AdWords, wisten we dat we de waarde van elke advertentieklik nu beter konden berekenen. We ontdekten ook dat we 16 procent meer conversies genereerden dan we dachten, dus we investeren nu meer in dit kanaal om meer verkopen te genereren.â€
U kunt hieronder meer resultaten uit andere branches bekijken.
Betere mogelijkheden voor marketeers om de volledige waarde van hun online advertenties te meten
Wij streven ernaar u te helpen om meer inzicht te krijgen in de nieuwe conversietypen die thuishoren in een moderne wereld waarin mensen constant online zijn. Met deze inzichten kunt u betere advertentiebeslissingen nemen. Veel marketeers werken hier al aan met hun eigen verfijnde technologieën en analyse-systemen, maar vanaf vandaag willen we deze inzichten dankzij nieuwe innovaties van Google aan alle AdWords-klanten gaan bieden.
Betere mogelijkheden voor marketeers om de volledige waarde van hun online advertenties te meten
Wij streven ernaar u te helpen om meer inzicht te krijgen in de nieuwe conversietypen die thuishoren in een moderne wereld waarin mensen constant online zijn. Met deze inzichten kunt u betere advertentiebeslissingen nemen. Veel marketeers werken hier al aan met hun eigen verfijnde technologiën en analyse-systemen, maar vanaf vandaag willen we deze inzichten dankzij nieuwe innovaties van Google aan alle AdWords-klanten gaan bieden.
We zijn benieuwd naar uw feedback over geschatte conversies via verschillende apparaten en zijn druk bezig nieuwe functies toe te voegen. In de komende weken zullen we de nieuwe functies en praktische tips en trucs bespreken in het Inside AdWords-blog en op de nieuwe Think Insights-pagina voor conversies. We hopen u daar terug te zien.
Geschreven door Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President Ads and Commerce
Gepost door Charis, Inside AdWords Team