Google AdWords: De highlights van 2014
December is traditiegetrouw de tijd van de lijstjes en opsommingen. Wij blijven niet achter en brengen daarom de highlights van Google AdWords 2014: de belangrijkste veranderingen en nieuwigheden die het afgelopen jaar zijn gelanceerd en de functies die verbeterd zijn binnen Google AdWords.
Belangrijkste ontwikkeling van 2014? Extensies, extensies, extensies! Google houdt van extensies en wij houden van de nieuwe mogelijkheden.
Highlight extensies
De highlight extensies, ook wel bekend onder de naam call-out extensies, zijn halverwege september geïntroduceerd. De highlights bieden adverteerders meer ruimte om kreten te gebruiken in een advertentie. Ze zijn handig voor het aanprijzen van unique selling points. Veel gebruikte varianten zijn bijvoorbeeld: gratis verzending, 24/7 klantenservice en laagste prijsgarantie. Lees hier alles over de highlight extensies van Google AdWords.
Recensie extensie
Vermeldingen van derden in de advertenties zorgen ervoor dat de advertenties een extra lading krijgen. Het is hierbij wel van belang dat het een letterlijk citaat is van een onafhankelijke bron. Een recensie van een klant is niet voldoende en wordt niet goedgekeurd. Een voorbeeld is de recensie extensie die hieronder wordt vertoond bij Camping Betuwestrand.
Locatie extensie
Google Places is dit jaar veranderd in Google Mijn Bedrijf, verder is het mogelijk om de locatie extensie toe te voegen in een advertentie. Hiermee is het gemakkelijker dan ooit om gebruikers in de buurt te bereiken, inclusief routebeschrijving naar uw bedrijf.
Zie hieronder hoe de locatie extensie getoond wordt op een mobiel apparaat.
Real Time advertentieteksten
Google biedt adverteerders de mogelijkheid om meer te doen met advertentieteksten. Zo is het dit jaar mogelijk geworden om real time aanbiedingen en acties te vertonen in de advertenties. Het is ook mogelijk een overzicht te geven van de hoeveelheid producten die nog beschikbaar zijn of de huidige prijs van bijvoorbeeld een ticket.
De toename van het mobiele verkeer is een feit. Google gebruikt deze trend gretig voor de vernieuwingen die zijn uitgerold in 2014. Google richt zich met de gebruiksvriendelijke extensies steeds meer op de mobiele gebruiker: direct bellen, kopen, reserveren en apps downloaden met één simpele knop via de advertenties van Google AdWords.
Wilt u weten wat volgt in 2015? Neem dan contact met ons op of volg ons via LinkedIn / Facebook