Google komt met galerijadvertenties: val op met visuele content
Wie wil het niet? Direct nuttige informatie vinden wanneer we een zoekopdracht verrichten. Uit onderzoek is gebleken dat 75% van alle smartphonegebruikers verwacht dat hij direct waardevolle informatie te zien krijgt. Om aan deze verwachtingen te kunnen voldoen, komt Google met galerijadvertenties. We vertellen je hoe dit nieuwe type zoekadvertentie eruitziet & wat de voordelen zijn.
Geen tijd om te lezen? Ontdek de highlights!
- Galerijadvertenties zijn een visueel ingesteld scrollbar advertentieformat
- Met galerijadvertenties val je door het visuele karakter nog beter op en duw je de concurrentie naar beneden
- Je kunt maximaal 8 afbeeldingen met unieke teksten toevoegen
- Uit onderzoek blijkt dat op deze nieuwe ad formats gemiddeld 25% meer geklikt wordt
Extra opvallen met galerijadvertenties
Met galerijadvertenties val je door middel van visuele content op. Door afbeeldingen die direct zichtbaar zijn op de pagina met zoekresultaten krijgen potentiële klanten in één oogopslag de door jou aangeboden producten of diensten te zien. Ze hoeven hiervoor niet eerst door te klikken en je website te bezoeken. Daarnaast is je concurrentie op mobiele devices niet zichtbaar, omdat deze pas lager in de zoekresultaten zichtbaar worden. Als je nou niet opvalt!
De mogelijkheden van het nieuwe ad format
Een galerijadvertentie bestaat uit een URL, weergavepaden en drie koppen. Daarnaast kun je de advertentie vullen met maximaal acht verschillende afbeeldingen. Per afbeelding is het mogelijk een unieke tekst toe te voegen. Ook kun je een call-to-action toevoegen aan het einde van de galerij om conversie te stimuleren.
Zijn galerijadvertenties effectief?
Google deed al eerder onderzoek naar de effectiviteit van galerijadvertenties. De uitkomsten zijn niet mis. Zo blijkt dat advertentiegroepen met een galerijadvertentie gemiddeld 25% meer interacties kregen. Gebruikers klikten of swipeten dus 25% vaker op dit type advertentie dan dat ze klikten op overige advertentiesoorten.
Nog even geduld, de bèta-fase is van start gegaan
Op dit moment is Google druk bezig met het uitrollen van het nieuwe ad format. In meerdere talen zijn de galerijadvertenties in de bèta-fase beschikbaar. De releasedatum voor het grote publiek volgt binnenkort, maar de exacte datum is nog niet bekend. In de tussentijd kunnen we natuurlijk al wel aan de slag met het verzamelen van goed beeldmateriaal & pakkende slogans!