Google Mijn Bedrijf-update: offerte-button in je bedrijfsvermelding
Sinds kort toont Google automatisch een call-to-action button met ‘Een offerte aanvragen’ in Google Mijn Bedrijf-vermeldingen als de berichtenfunctie geactiveerd is. Zodra je de functie activeert kunnen bezoekers met één klik een offerte aanvragen.
Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de belangrijkste informatie:
- Google toont automatisch een offerte-button in je bedrijfsvermelding als de berichtenfunctie geactiveerd is
- Bezoekers kunnen via één klik een offerte aanvragen
- De aanvragen komen binnen via een pushbericht van de Google Mijn Bedrijf-app
- De button wordt op mobiele apparaten en op desktop getoond
Hoe wordt de button in mijn bedrijfsvermelding getoond?
De button ‘Een offerte aanvragen’ wordt in Google Mijn Bedrijf-vermeldingen op mobiele apparaten en op desktop getoond als de berichtenfunctie geactiveerd is. Bezoekers moeten ingelogd zijn met een Google-account, wat normaliter standaard het geval is op Android-apparaten, om de button te zien.
Nadat een bezoeker de button aanklikt, opent een nieuw scherm waarin direct een bericht getypt en verzonden kan worden. Het bericht verstuur je onder naam van het Google-account waar je mee ingelogd bent.
Weergave van de offerte-button in een bedrijfsvermelding op mobiel
In juli is de button in de VS al op desktop gesignaleerd en de buttons zijn nu ook in Nederland op desktop te zien. Als je ingelogd bent met een Google-account, zie je de blauwe button ‘Een offerte aanvragen’ prominent bovenin de vermelding.
Weergave van de offerte-button in een bedrijfsvermelding op desktop
Berichten en aanvragen beantwoorden
Via de Google Mijn Bedrijf-app kun je de berichtenfunctie activeren. Download de app op je mobiele telefoon, activeer de functie en je kunt vrijwel direct berichten en offerte-aanvragen van bezoekers ontvangen. Na activatie ontvang je nieuwe berichten als pushbericht op je mobiele telefoon, zodat je ze direct kunt beantwoorden.
Voordelen van de functie
De prominente vermelding van de button in Google Mijn Bedrijf-vermeldingen maakt het voor gebruikers laagdrempelig om contact op te nemen en een offerte aan te vragen. Bedrijfseigenaren kunnen deze aanvragen direct beantwoorden, meer informatie geven en mensen verleiden om de fysieke locatie te bezoeken.