Google selecteerde iClicks met twee winnende cases
10:41Steeds meer Nederlandse webshops doen mee aan de van oorsprong Amerikaanse Black Friday, de dag waarbij veel winkels en webshops stunten met speciale aanbiedingen voor de feestdagen. In de afgelopen drie jaar is het zoekvolume op de zoekterm ‘Black Friday’ meer dan verdubbeld. Onderstaande afbeelding geeft de stijging in het zoekvolume met betrekking tot Black Friday weer van 2016 tot 2018.
Google Retail Celebrations
Dit jaar was Google benieuwd wat voor unieke acties en opvallende resultaten diverse online marketing bureaus behaalden rondom Black Friday. Google had om die reden een leuke challenge bedacht: ‘Schrijf een case over nieuwe acties en behaalde resultaten en bepaal met jouw afdeling wie dit het beste heeft uitgevoerd.’ Uit de groep van 10 geselecteerde online marketing bureaus werden alleen de campagne managers met de beste cases uitgenodigd voor een kerstdiner met Google. Van ons online advertising team waren Lianne en Joost van de partij!
In samenwerking met een groot deel van onze retailklanten bedachten we leuke en unieke Black Friday-acties. We hebben de resultaten hiervan geanalyseerd. Door verschillende advertentievormen binnen Google Ads te combineren hebben we mooie resultaten behaald. De winnende case bracht ten opzichte van vorig jaar 800% meer omzet op. Deze stijging realiseerden we door de Google Search-campagnes te combineren met een ondersteunende Google Display-campagne. Het inzetten van twee specifieke banners zorgde voor extra zichtbaarheid en bood ondersteuning voor de online transacties.
De verwachting is dat ook in 2019 opnieuw meer winkeliers zullen toeslaan in vergelijking met voorgaande jaren op Black Friday. Wil je jouw campagnes ook specifiek inrichten voor unieke acties en meedoen met nationale feestdagen? Neem contact op met de Google Ads specialist!