Hoe bepaal ik welke content mijn website nodig heeft?
Gevarieerde content is belangrijk om uw website hoog te laten ranken in Google. Voor veel ondernemers is het echter onduidelijk wat de inhoud van deze content moet zijn. Daarnaast schrijft u niet alleen om goede Google-resultaten te behalen; de inhoud van uw website dient natuurlijk ook de bezoekers van uw site te overtuigen. In dit blogbericht zetten wij 3 methoden op een rij die helpen bij het bepalen van de perfecte contentstrategie.
Uw eigen website
Om te kunnen bepalen welke content uw website nodig heeft, is een grondige analyse van belang. Voor een uitgebreide analyse moet u kennis van zaken hebben. iClicks heeft jarenlange ervaring op het gebied van online marketing en kan daardoor een gedegen strategie opstellen. Wij analyseren zoektermen die cruciaal zijn voor uw website en bepalen via gezamenlijk overleg de strategie voor uw site.
De concurrentie
Onderzoek wie uw belangrijkste concurrenten zijn en bekijk hun websites. Vergelijk de websites van uw concurrenten en leer hiervan. Zoals u in een vorig blog kunt lezen, is content veel meer dan tekst alleen. Daarom is het belangrijk dat u niet alleen de tekst van de websites van uw concurrenten analyseert, maar ook de video’s en afbeeldingen. Dit zijn elementen die voor zowel Google als de bezoeker belangrijk zijn.
Uw doelgroep
De website van een ondernemer dient tegemoet te komen aan de behoeften van zijn doelgroep. Hoewel het ook noodzakelijk is om goede content te schrijven voor Google, moet u niet vergeten voor wie u uiteindelijk schrijft, want: “Content is king and the user is queen. And she rules the world.”
Uw contentstrategie uitbesteden
Online marketingbureau iClicks heeft alle expertise in huis voor het opstellen van uitstekend onderbouwde contentstrategieën. Wilt u meer informatie of hulp bij het bepalen van uw contentstrategie? Neem dan contact op via telefoonnummer 088 – 425 4257 of stuur een e-mail naar info@iclicks.nl. Lees meer over content optimalisatie door online marketingbureau iClicks.