Nieuwe flexibele biedstrategiën beschikbaar in geoptimaliseerde campagnes
Heeft u er ooit wel eens aan gedacht hoe handig het zou zijn als u automatisch bieden kon toepassen op een gedeelte van uw campagne terwijl u in dezelfde campagne handmatig kon blijven bieden op andere zoekwoorden? Of misschien heeft u wel eens één totale biedstrategie willen toepassen op zoekwoorden die in verschillende campagnes staan? Dat is nu mogelijk met flexibele biedstrategiën, die in de komende weken beschikbaar komen wanneer u een upgrade uitvoert naar een geoptimaliseerde campagne. Met flexibele biedstrategieën kunt u meerdere biedstrategiën toepassen op een of meer campagnes. Zo kunt u de gewenste biedstrategie kiezen zonder dat u in uw keuzevrijheid wordt beperkt door de accountstructuur.
Controle en inzichten met de nieuwe flexibele biedstrategiën
Flexibele biedstrategiën zijn te vinden in de gedeelde bibliotheek (zie afbeelding hieronder). Zodra u een flexibele biedstrategie heeft gemaakt, kunt u deze toepassen op specifieke zoekwoorden, advertentiegroepen en campagnes en de prestaties ervan bijhouden.
Hier vindt u meer informatie over wat elke flexibele biedstrategie doet en wanneer u deze kunt gebruiken:
Sommige van onze biedstrategiën maken tijdens elke veiling gebruik van real-time gegevens zoals apparaat, locatie en andere contextsignalen om uw biedingen aan te passen op basis van de voorspelde prestaties van uw advertentie. Deze aanpak zou u nog betere resultaten kunnen opleveren. Deze technologie wordt nu al gebruikt voor de strategiën ‘Doel-CPA’ en ‘Verbeterde CPC’ en zal in de toekomst ook worden opgenomen in andere biedstrategiën.
De nieuwe flexibele biedstrategiën aanpassen aan uw situatie
Met flexibele biedstrategiën kunt u een biedstrategie toepassen op zoekwoorden in verschillende campagnes, of u kunt meerdere biedstrategiën toepassen op één campagne Stel dat u een consultancybureau voor netwerkbeveiliging heeft. U heeft misschien bepaalde zoekwoorden zoals ‘netwerkbeveiliging’ toegevoegd aan meerdere campagnes waarmee u bekendheid wilt genereren voor uw bedrijf. U kunt de biedstrategie Zoekpaginalocatie targeten toepassen op die specifieke zoekwoorden, ongeacht waar ze in uw account staan, zodat uw advertenties op de bovenste posities worden weergegeven. Stel dat u een andere campagne heeft waarmee u leads probeert te genereren met zoekwoorden als ‘audit van perimeternetwerkbeveiliging’ maar die ook zoekwoorden voor het genereren van bekendheid bevat, zoals ‘praktische tips voor perimeternetwerkbeveiliging’. In deze campagne kunt u de biedstrategie Doel-CPA gebruiken voor de advertentiegroepen waarmee u leads genereert en de biedstrategie Zoekpaginalocatie targeten voor zoekwoorden waarmee u bekendheid wilt genereren.
Meer informatie over flexibele biedstrategiën vindt u in ons Helpcentrum. Net als bij alle automatiseringsprocessen raden we u aan de prestaties van uw biedstrategiën ten opzichte van uw advertentiedoelen regelmatig te evalueren.
Naast nieuwe functies zoals flexibele biedstrategiën en ondersteuning voor veel-per-klik-conversies in Conversion Optimizer, werken we aan meer optimalisatiefuncties om u te helpen uw advertentiedoelen (zoals het rendement op uw advertentie-uitgaven) gemakkelijker te behalen. Laat ons weten wat u van deze nieuwe flexibele biedstrategiën vindt op onze Google+ pagina over adverteren en houd ons nieuws in de gaten.
Geschreven door Andrea Cohan, Product Marketing Manager, AdWords Gepost door Charis, Inside AdWords Team