Nieuwe interface Google AdWords
s het jou ook al opgevallen? De nieuwe interface van Google AdWords is vanaf deze maand voor alle adverteerders beschikbaar! In dit artikel geven we je een kort overzicht van de grootste veranderingen binnen de nieuwe gebruikersinterface.
Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de highlights:
Lay-out en Design veranderingen
Bij het openen van de nieuwe AdWords interface valt de nieuwe lay-out direct op. Het kleurgebruik is volledig aangepast. De grijze tabellen zijn vervangen door harde kleuren om variabelen extra op te laten vallen. Je kunt nu ook gebruikmaken van vier lijnen, zodat je meer data in één overzicht kunt weergeven. De focus van de nieuwe interface ligt voornamelijk op het gemakkelijk en snel inzichtelijk maken van jouw resultaten. Google geeft aan dat de laadsnelheid van de accountgegevens met 20% is verbeterd.
Menu verplaatst
Een andere belangrijke verandering in het design is dat de navigatie voor de campagnes is verplaatst naar een menu aan de linkerkant. Deze stond voorheen aan de bovenkant van de pagina. Het nieuwe menu biedt de mogelijkheid om te schakelen tussen verschillende campagnetypes zoals zoekcampagnes, displaycampagnes of shopping campagnes. Zo behoud je een beter overzicht van alle campagnetypes.
Nieuwe mogelijkheden
De nieuwe interface van Google Adwords biedt ook een aantal nieuwe mogelijkheden. Zo kun je met de promotie-extensie de aanbiedingen van jouw website extra promoten. Met deze functie wordt de promotie prijs onder de advertentie vertoond. Dit bespaart je karakters in de advertentieteksten!
In de vorige interface was het al mogelijk om bodaanpassingen te doen op demografische kenmerken van de bezoekers. De demografische targeting-opties zijn nu uitgebreid met de mogelijkheid om te targeten op gezinsinkomen en ouderlijke status. Wil jij je volledig richten op ouders met kinderen? Dan is dit vanaf nu mogelijk op basis van ouderlijke status.
Een aantal nieuwe mogelijkheden op een rijtje:
Ga aan de slag!
Het kan even duren voordat je gewend raakt aan de nieuwe look, lay-out en functies. Het is nu nog mogelijk om te schakelen tussen de nieuwe en huidige interface. Neem af en toe een kijkje in de nieuwe omgeving om het te gaan verkennen. Indien je wilt terugschakelen naar de oude interface, klik dan op het menu rechtsboven en vervolgens op ‘terug naar vorige versie van AdWords’.
Coming soon
Google blijft bezig met het ontwikkelen van nieuwe mogelijkheden binnen de Google AdWords interface. Houd onze blogs in de gaten voor de nieuwste ontwikkelingen!
- Veranderingen in Lay-out en Design binnen Google AdWords
- De nieuwe interface biedt ook een aantal nieuwe mogelijkheden
- Het is nu nog mogelijk om te schakelen tussen de nieuwe en huidige interface
- Veilinggegevens inzien
- Scrollen door de tijdsperiode van je AdWords-gegevens
- Bodaanpassingen doen op telefoongesprekken