Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Nieuw Google label voor advertenties

Is het jou ook al opgevallen? In de afgelopen weken zien steeds meer gebruikers het nieuwe advertentie label bij hun Google zoekadvertenties. In plaats van een groene achtergrond heeft het nieuwe advertentie-label een witte achtergrond met groene omlijning gekregen. Waarom verandert Google het advertentie-label? Google is continu bezig met het verbeteren van de ‘look en […]

3 opvallende SEO-trends voor 2017

Ondanks dat het jaar nog niet voorbij is, wordt er op het kantoor van iClicks alweer volop gespeculeerd over de SEO-trends die we komend jaar veel zullen gaan zien. Eén van de opvallende trends is voice search: het inspreken van zoekopdrachten. Wij blikken vooruit op de SEO-trends die wij verwachten te gaan zien in 2017. […]

Opvallende social media updates november 2016

Logo iClicks in het zwart

Het social media-landschap is erg veranderlijk: elke maand worden er ontelbare zichtbare én onzichtbare updates uitgevoerd. Zo heeft het uiterlijk van Facebook recentelijk een opfrisbeurt gekregen en heeft Instagram onlangs ‘Instagram Stories’ uitgerold. Er zijn echter nog meer updates geweest die het inzetten van social media nog aantrekkelijker maakt voor ondernemers. Adverteren via Facebook Messenger […]

Het gevaar van duplicate content

Duplicate content op een website is killing voor diens vindbaarheid op Google. Veel ondernemers zijn zich echter niet bewust van het schadelijke effect en de gevolgen hiervan. We komen deze negatieve rankingsfactor dan ook vaak tegen op de websites van onze klanten. Maar wat is duplicate content precies en hoe valt dit te voorkomen? Wat […]

Adverteren op LinkedIn: geschikt voor elk bedrijf?

Veel bedrijven zetten advertentiecampagnes op via Google Adwords en Facebook Ads. Minder bekend is het adverteren op LinkedIn. Dit is opvallend, aangezien LinkedIn nergens zo veel gebruikt wordt als in Nederland. Ruim 3,8 miljoen Nederlanders zitten regelmatig op LinkedIn. Ter vergelijking: in Nederland zijn er 2,6 miljoen mensen met een actief Twitteraccount. LinkedIn is niet […]

5 redenen waarom bloggen belangrijk is

Bloggen is een veelgebruikte strategie binnen SEO. Naast het feit dat blogs leuk zijn om te lezen, heeft het ook daadwerkelijk een positief effect voor de ranking van uw website in de zoekresultaten van Google. Wij gaven eerder al tips hoe u een succesvolle blog schrijft. In deze editie geven wij 5 redenen waarom bloggen […]

Populaire berichten Facebook bovenaan newsfeed

De komende weken gaat Facebook een nieuw algoritme uitrollen met wijzigingen die invloed hebben op Facebooks newsfeed. Momenteel worden er zoveel berichten op Facebook gepost dat het onmogelijk is om elk bericht te lezen. Facebook schept orde in de chaos door gebruikers automatisch meer berichten te laten zien die voor hen interessant zijn. Dit was altijd […]

De kracht van long tail zoekwoorden

Veel ondernemers kunnen meer winst halen uit long tail zoekwoorden. Door te kiezen voor long tail zoekwoorden maakt u meer kans om uw concurrenten in de ranking van Google te verslaan en zorgt u dat u meer omzet uit uw website haalt. In dit blog bekijken we de kracht van de long tail keywords. Iedere […]

Google lanceert uitgebreide tekstadvertenties in Nederland

Tijdens de jaarlijkse Google Performance Summit van afgelopen mei kondigde Google aan wijzingen te gaan doorvoeren binnen Google AdWords en Google Analytics. Google heeft nu de ‘uitgebreide tekstadvertenties’ (Extended Tekst Ads, ofwel ETA genoemd) gelanceerd in Nederland. In dit blog leest u meer over deze recente uitbreiding binnen Google AdWords. De ETA is een toevoeging […]

Is Google geen zoekmachine meer?

Het spreekwoord ‘schoenmaker blijf bij je leest’ lijkt niet voor Google op te gaan. Waar het bedrijf in 1998 vanuit een garage startte als zoekmachine, doet Google tegenwoordig onderzoek in onder andere gezondheidzorg, transport en zelfs ruimtevaart. Heeft het nog wel zin om in zoekmachine optimalisatie te investeren wanneer Google zich intussen bezighoudt met zelfrijdende auto’s […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..