Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Uitgelicht social media-platform: Pinterest

U heeft er ongetwijfeld weleens van gehoord: Pinterest, één van de snelst groeiende social media-platformen. In januari 2016 had Pinterest 100 miljoen actieve gebruikers, waarvan 2 miljoen afkomstig zijn uit Nederland. Opvallend: ongeveer 80% van de gebruikers is vrouw. Dit social media-kanaal heeft nog niet hetzelfde aantal leden als Facebook en Twitter, maar kan alsnog […]

Hoe wordt uw bedrijf weergegeven in de lokale zoekresultaten?

Voor potentiële klanten is een hoge zoekpositie van uw onderneming in Google tegenwoordig niet voldoende om te overtuigen. Mooie foto’s, recensies, openingstijden en contactgegevens laten ‘uw’ zoekresultaat er betrouwbaarder uitzien, waardoor mensen sneller geneigd zijn om op de link van uw website te klikken. Maar hoe zorgt u dat Google deze gegevens opneemt in uw […]

De toekomstige wijzigingen binnen Google AdWords

Gisteren vond de jaarlijkse Google Performace Summit plaats. Tijdens deze Summit kondigde Google   grote wijzigingen aan voor Google AdWords, waarbij het zich richt op ‘Mobile First’. Google verlegt de focus naar de mobiele gebruiker, die op zoek is naar een product, dienst, bedrijf of winkel in de buurt. Lokale advertenties op Google Maps Google Maps […]

Google Partners Award: iClicks wint!

Op uitnodiging van Google kwamen 12 mei de 150 beste online marketingbureaus van Europa, het Midden-Oosten en Afrika bij elkaar in Berlijn. Ook iClicks Nederland werd gevraagd om hier deel te nemen aan Google’s Ready To Rock-competitie. Emiel en Duncan, die namens iClicks’ AdWords-afdeling afreisden naar Duitsland, keerden met Google’s award onder de arm terug […]

Chatbots en algoritmes: de nieuwste social media-ontwikkelingen

Social media zijn non-stop in beweging. Bij iClicks Nederland houden we de ontwikkelingen daarom strak in de gaten. Wij hebben de belangrijkste recente veranderingen op de grootste platforms geïnventariseerd. Snapchat Jongeren bereiken is altijd een van de grootste uitdagingen van marketeers geweest. Snapchat heeft dit nu een stuk makkelijker gemaakt. Het is sinds kort mogelijk […]

4 tips voor een betrouwbare website

Met ruim een miljard websites online is het belangrijk dat uw website zich onderscheidt van de rest. Uw bezoeker oordeelt immers in één oogopslag of hij uw website wilt bezoeken. Geloofwaardigheid is hierbij een belangrijke factor. Deze kunt u verhogen door uw pagina’s een betrouwbare uitstraling te geven. 1. Signalen van veiligheid Als de bezoeker […]

Tien veelgebruikte vaktermen over zoekmachineoptimalisatie

Meta descriptions, bouncepercentages en responsive websites; de moeilijke termen vliegen u om de oren wanneer u zoekt naar meer informatie over zoekmachineoptimalisatie. Maar wat betekenen deze Engelse vaktermen eigenlijk? Search Engine Optimization (SEO) SEO is de afkorting van de Engelse term ‘Search Engine Optimization’, wat zoekmachineoptimalisatie betekent. Door uw website te optimaliseren, wordt er gezorgd dat uw onderneming […]

5 redenen waarom u op uw eigen naam moet (blijven) adverteren

Gefeliciteerd, uw doel is bereikt: u staat bovenaan in Google’s organische zoekresultaten! “Waarom adverteer ik dan nog met mijn eigen naam, ik rank organisch toch al goed?” Deze vraag wordt regelmatig gesteld aan onze Google AdWords-experts. In dit blog geven we dan ook vijf redenen waarom u wél moet adverteren met uw eigen naam. 1. […]

3 tips om uw mobiele website te laten converteren

Vandaag de dag bezoeken meer mensen uw website via een telefoon dan via een desktop. Mobiel is niet langer de toekomst; mobiel is het heden. Daarom is het uitermate belangrijk dat u uw bezoekers een mobielvriendelijke website voorschotelt: een zogenaamde responsive website. Zonder een responsive website loopt u bezoekers én conversies mis. iClicks geeft u drie tips om uw […]

Bezoekersgedrag en SEO

Google’s zoekresultaten zijn gebaseerd op honderden rankingfactoren. De laadsnelheid van de website, de autoriteit van het domein, het aantal inkomende links – ze spelen allemaal een rol in Google ’s algoritme. Een rankingfactor die een steeds belangrijkere rol gaat spelen is bezoekersgedrag. Met een goede SEO-strategie kunt u hierop anticiperen, door uitstekende content te plaatsen […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..