Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Bezoekersgedrag en SEO

Google’s zoekresultaten zijn gebaseerd op honderden rankingfactoren. De laadsnelheid van de website, de autoriteit van het domein, het aantal inkomende links – ze spelen allemaal een rol in Google ’s algoritme. Een rankingfactor die een steeds belangrijkere rol gaat spelen is bezoekersgedrag. Met een goede SEO-strategie kunt u hierop anticiperen, door uitstekende content te plaatsen […]

Status Update: Browsergebruik anno 2016

Uw potentiële klanten komen via verschillende apparaten op uw website terecht. Dit doen ze natuurlijk niet alleen via een desktop of laptop, maar ook via een tablet of een mobiele telefoon. Hierbij gebruikt de bezoeker tevens altijd een browser naar keuze. Inzicht in het surfgedrag van de bezoeker geeft u de kans om uw website […]

De gevolgen van een langzame website

De meeste Nederlanders hebben een goede internetverbinding, waardoor de verwachtingen voor het wereldwijde web hooggespannen zijn: men wil hierdoor immers ook dat websites snel laden. Als het laden van een website te lang duurt, dan is de kans groot dat u potentiële klanten kwijtraakt. Uit onderzoek blijkt zelfs dat maar liefst 40% van de internetgebruikers […]

Do’s and don’ts voor infographics

Infographics worden steeds populairder. Vluchtige internetgebruikers houden immers van korte teksten die aantrekkelijk zijn opgemaakt. Maar hoe wordt uw infographic een succes? Wij leren u het maken van een infographic met behulp van – jawel – een infographic!

Facebook maakt adverteren via Messenger-app mogelijk

Vanaf het tweede kwartaal in 2016 is het voor bedrijven mogelijk om te adverteren via de Facebook Messenger-app. Bedrijven die al eens eerder contact hebben gehad met klanten, kunnen zo gerichter advertenties sturen naar hun doelgroep. De advertenties mogen alleen verstuurd worden in bestaande chats, om het spamgehalte van de advertenties te verkleinen. Een like […]

Breaking news: Facebook heeft een nieuwe ‘vind ik leuk’-functie

De traditionele Like-button is verleden tijd: Facebook komt met een nieuwe Like-functie, waarbij u de mogelijkheid heeft om verschillende emoties te tonen. Deze toepassing, die officieel ‘Reactions’ heet, is vanaf vandaag wereldwijd beschikbaar op desktop, tablet en mobiel. Eind januari werd al bekend dat de traditionele Like-button zou worden vernieuwd. Nu is het eindelijk zover: […]

Google verandert weergave advertenties

Google zal binnenkort geen advertenties meer vertonen aan de rechterkant van zijn organische zoekresultaten. Waar voorheen aan de rechterzijde betaalde advertenties werden getoond, heeft Google dit overzicht aangepast. Hierdoor barst er binnenkort mogelijk een hevige concurrentiestrijd los op Google. De rechterzijde op de pagina met zoekresultaten zal (afhankelijk van uw zoekopdracht) tegenwoordig gebruikt worden voor Google […]

Het belang van video-optimalisatie

Door de jaren heen is het zoekgedrag van consumenten sterk veranderd. Onderzoeken wijzen uit dat visuele content steeds populairder wordt. Google hecht daarom veel waarde aan goed geoptimaliseerde video’s. Zoveel waarde zelfs, dat uw geoptimaliseerde video bij de juiste zoekterm bovenaan de organische zoekresultaten kan verschijnen. Het is daarom de hoogste tijd om video-optimalisatie te […]

Begin sterk met Google AdWords

Google maakt het opzetten van een Google AdWords-campagne steeds gemakkelijker; de interface wordt overzichtelijker en de resultaten komen sneller naar boven. Adverteren in AdWords wordt door deze verbetering echter lastiger. Het aantal concurrenten binnen AdWords blijft toenemen. Wanneer u ervoor kiest om aan de slag te gaan met Google AdWords of uw campagne laat beheren […]

Zoekmachineoptimalisatie: 5 misvattingen over SEO

Zoekmachineoptimalisatie, ook wel SEO genoemd, is booming. Bedrijven zien tegenwoordig in hoe belangrijk het is om hoog te ranken in Google. Doordat iedereen nieuwe manieren uitprobeert om hoog te ranken, ontstaan er automatisch ook steeds meer misvattingen over search engine optimization. Fabel 1: Google AdWords verbetert uw ranking in Google Er wordt gespeculeerd dat de advertenties in Google een positief […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..