Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Het recept voor SEO

In ons nieuwste blog leggen wij door middel van een infographic uit wat het recept is voor SEO. SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, is het actief optimaliseren van uw website om hoger genoteerd te staan binnen de Google zoekresultaten. Wanneer u met verschillende zoektermen hoog rankt, dan zorgt dit voor een structurele stroom van […]

Video-advertenties op YouTube

Op YouTube zijn miljoenen filmpjes te zien in meer dan 60 landen verspreid over de wereld.  Het doel van de website is gebruikers van over de hele wereld filmpjes te laten publiceren. De slogan van YouTube is dan ook: “Broadcast Yourself”. Hierin slaagt YouTube, want op dit moment is YouTube de nummer twee zoekmachine van […]

Hoe belangrijk zijn online recensies?

Steeds meer mensen doen online research voordat zij een product kopen of een dienst afnemen. Online recensies spelen hier een belangrijke rol in. De consument vertrouwt namelijk steeds meer op beoordelingen van anderen. Een groot deel van de consumenten is van mening dat positieve recensies hun ervan overtuigen tot een aankoop of het afnemen van […]

Welke.nl: Online platform van eigen bodem

Welke.nl timmert al enige tijd hard aan de weg om een plek te veroveren in de online marketingmix van Nederlandse bedrijven. En niet zonder succes. Inmiddels vinden ruim drie miljoen bezoekers per maand hun weg naar de website. Ondanks de toenemende populariteit van Welke.nl, merken we dat veel bedrijven nog niet op de hoogte zijn […]

Online marketing voor beginners

Net als in veel andere branches wordt er in de online marketing veel vaktermen gebruikt. In uw contact met onze SEO specialisten kunt u deze termen tegenkomen. In dit blogbericht geven we een overzicht van meest gebruikte termen en hun betekenis. SEO SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, richt zich op het zo hoog mogelijk […]

21 april: Google D-day

Er is de laatste maanden veel gespeculeerd over de plannen van Google op het gebied van mobiel zoeken en de waarde van een mobielvriendelijke website. Op 26 februari maakte Google bekend dat een mobielvriendelijke website een ranking factor wordt in de zoekresultaten. Wat betekent dat voor uw website en uw positie in de zoekresultaten? De […]

Pinterest: Een platform vol inspiratie

Een foto zegt meer dan duizend woorden. En dat is nou precies de kracht van Pinterest. Pinterest speelt in op het (te) grote aanbod van content op Social Media-kanalen. Volgers worden overspoeld met informatie en zien vaak door de bomen het bos niet meer. Met uw eigen visuele prikbord probeert Pinterest orde in de chaos […]

Hashtags op Social media

Tweets, berichten, posts en foto’s zonder hashtags zijn op social media bijna niet meer te vinden. Hashtags zijn dé internetsensatie van de afgelopen tien jaar. Ze zijn gemaakt om berichten te organiseren. Door hashtags kan er eenvoudig en snel gezocht worden naar andere berichten met hetzelfde onderwerp. Met dank aan de creatieve gebruiker, zijn hashtags […]

Wat is remarketing en wat is het voordeel voor u?

Bezoekers die uw website of webshop bekijken, maar niets kopen of geen gegevens achterlaten. Een grote ergernis voor iedereen met een eigen website of webshop. Wat is hieraan te doen? Uiteraard is het belangrijk om een website te hebben die zich richt op conversies, die duidelijke pagina’s heeft en waar afrekenen gemakkelijk is. Dat is […]

Wat houdt een Google Penalty in?

Stel, u heeft een prachtige website voor uw bedrijf. U staat bovenaan in de organische zoekresultaten van Google als plotseling uw posities flink zijn gedaald. Uw website heeft mogelijk een Google penalty gekregen. Hoe kan dit en wat is er mogelijk verkeerd gegaan? Wat is een Google penalty? In de richtlijnen voor webmasters heeft Google […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..