Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Pinterest: Een platform vol inspiratie

Een foto zegt meer dan duizend woorden. En dat is nou precies de kracht van Pinterest. Pinterest speelt in op het (te) grote aanbod van content op Social Media-kanalen. Volgers worden overspoeld met informatie en zien vaak door de bomen het bos niet meer. Met uw eigen visuele prikbord probeert Pinterest orde in de chaos […]

Hashtags op Social media

Tweets, berichten, posts en foto’s zonder hashtags zijn op social media bijna niet meer te vinden. Hashtags zijn dé internetsensatie van de afgelopen tien jaar. Ze zijn gemaakt om berichten te organiseren. Door hashtags kan er eenvoudig en snel gezocht worden naar andere berichten met hetzelfde onderwerp. Met dank aan de creatieve gebruiker, zijn hashtags […]

Wat is remarketing en wat is het voordeel voor u?

Bezoekers die uw website of webshop bekijken, maar niets kopen of geen gegevens achterlaten. Een grote ergernis voor iedereen met een eigen website of webshop. Wat is hieraan te doen? Uiteraard is het belangrijk om een website te hebben die zich richt op conversies, die duidelijke pagina’s heeft en waar afrekenen gemakkelijk is. Dat is […]

Wat houdt een Google Penalty in?

Stel, u heeft een prachtige website voor uw bedrijf. U staat bovenaan in de organische zoekresultaten van Google als plotseling uw posities flink zijn gedaald. Uw website heeft mogelijk een Google penalty gekregen. Hoe kan dit en wat is er mogelijk verkeerd gegaan? Wat is een Google penalty? In de richtlijnen voor webmasters heeft Google […]

Waarom Google Shopping interessant is voor u!

Google Shopping is hét onderdeel van Google Adwords waarmee bedrijven hun producten gemakkelijk kunnen vertonen. Deze productvermeldingen worden bij de zoekresultaten op Google naast of boven de Adwords advertenties weergegeven. Omdat er gebruik gemaakt wordt van productvermeldingen is Google Shopping zeer interessant voor webshops. Een goed voorbeeld van deze productvermeldingen is te zien in onderstaande […]

Online marketing effectief voor het MKB

75% van het midden- en kleinbedrijf geeft aan dat online marketing zeer effectief is in het aantrekken van nieuwe klanten. Dit blijkt uit onderzoek van BrightLocal. Aan dit onderzoek deden 736 Noord-Amerikaanse bedrijven met minder dan 50 werknemers deel. Uit het onderzoek blijkt ook dat deze positieve invloed van online marketing alleen maar verder groeit. […]

Google AdWords: De highlights van 2014

December is traditiegetrouw de tijd van de lijstjes en opsommingen. Wij blijven niet achter en brengen daarom de highlights van Google AdWords 2014: de belangrijkste veranderingen en nieuwigheden die het afgelopen jaar zijn gelanceerd en de functies die verbeterd zijn binnen Google AdWords.

Op een veilige manier hoog in Google

Ondernemers die online actief zijn willen uiteraard gevonden worden. Daarbij is het belangrijk om zo hoog mogelijk te ranken in de Google zoekresultaten. In het verleden werden hiervoor technieken gebruikt die bekend staan onder de verzamelnaam Black Hat SEO. Door Black Hat SEO stonden websites binnen zeer korte tijd op de bovenste plaats in de […]

AdWords en de feestdagenAdWords en de feestdagen

De feestdagen komen eraan en wat doen we in deze tijd van het jaar? Shoppen natuurlijk! Dit gebeurt steeds vaker online. Dat online shoppen steeds belangrijker wordt valt niet meer te ontkennen. Het aantal verzonden pakketjes schiet omhoog. Op 2 december 2014 zijn er meer dan een miljoen pakketjes verzonden via PostNL. Dit betekent dat […]

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO en SEA. De afkortingen lijken zoveel op elkaar dat de termen soms door elkaar gebruikt worden. Dit is niet terecht. Deze termen staan voor twee zeer verschillende marketing tools met elk hun eigen unieke mogelijkheden en onderdelen. In dit bericht gaan we verder in op waar SEO en SEA voor staan en wat de […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..