Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Hoe pas je sociale bewijskracht (Social Proof) toe op je website?

In de competitievere wereld van online marketing is het belangrijk om bezoekers niet alleen aan te trekken, maar ook te overtuigen om daadwerkelijk klant te worden. Hier komen de 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini om de hoek kijken, en één concept springt eruit: “social proof”. Misschien heb je er al van gehoord, maar wist je dat […]

Predictive analytics in marketing: het voorspellen van klantgedrag

De dynamische en veranderende aard van marketing zorgt ervoor dat bedrijven en ondernemers op een andere manier kijken naar interne en externe optimalisaties. Een snelgroeiend onderdeel hiervan is het voorspellen van trends en klantgedrag. Dit wordt ook wel predictive analytics genoemd en is een onmisbaar gedeelte binnen de marketingstrategie. Het is een krachtig onderdeel van […]

Hoe generatieve AI de toekomst van PPC-advertenties vormgeeft

Generatieve AI en PPC advertenties

Het zal veel mensen niet ontgaan zijn, maar sinds de lancering van ChatGPT door OpenAI in december hebben veel mensen voor het eerst kennisgemaakt met generatieve AI. Er ontstond een tweestrijd tussen mensen die gelijk op zoek gingen naar de mogelijkheden binnen hun werk en dagelijkse leven, en de mensen die met argwaan naar het […]

Hoe pas je sympathie toe op je website voor meer conversies?

In de wereld van marketing draait alles om het beïnvloeden van consumenten en het stimuleren van gewenste acties. Een belangrijk aspect dat vaak over het hoofd wordt gezien, maar een grote impact heeft op de beslissingen die we dagelijks nemen, is een van de belangrijkste principes van Cialdini: sympathie. We zeggen sneller ‘ja’ tegen iemand […]

Google lanceert Bard in Nederland

Google lanceert Bard in Nederland

Het is een spannende tijd in de wereld van kunstmatige intelligentie (AI), waarin baanbrekende innovaties de grenzen voortdurend verleggen. Een van die innovaties, Google Bard, de belangrijkste concurrent van OpenAI’s ChatGPT, is nu live in Nederland en beschikbaar in het Nederlands. In mei werd Google Bard al in 180 landen uitgerold, maar vanwege de complexe […]

Threads: de nieuwe social media app van Meta

Geweldig nieuws voor Meta en Mark Zuckerberg! Vijf dagen na de lancering van Meta’s nieuwe social media app Threads hebben zich al 100 miljoen gebruikers geregistreerd. In de media wordt veel aandacht aan de lancering besteed door het feit dat de nieuwe app een ‘rivaal’ van Twitter zou kunnen zijn. Of de app dat ook […]

Hoe pas je commitment en consistentie toe op je website?

In de wereld van marketing en beïnvloeding is er een krachtig principe dat ons gedrag en onze acties kan sturen: commitment en consistentie. Volgens psycholoog Robert Cialdini hebben mensen van nature de neiging om consistent te handelen met eerder gemaakte keuzes en gedragingen. In dit blog gaan we dieper in op het beïnvloedingsprincipe van commitment […]

Verhoog de conversie van je website met het principe van autoriteit: 4 praktische voorbeelden

Om je website te optimaliseren en meer conversies te genereren, is het van groot belang om te begrijpen hoe psychologische principes ingezet kunnen worden om de verkoop te stimuleren. Een van de invloedrijkste principes is het Cialdini-principe van autoriteit. Het principe van autoriteit houdt in dat mensen eerder geneigd zijn om producten te kopen van […]

Haal meer uit je website: 4 praktische voorbeelden om schaarste toe te passen

Om meer conversies te genereren op je website, is het belangrijk om te weten hoe je bepaalde psychologische principes gebruikt om de verkoop te stimuleren. Een van de meest effectieve principes is het Cialdini-principe van schaarste. Dit principe houdt in dat mensen sneller geneigd zijn om een product te kopen als ze het idee hebben […]

Boost je website met het wederkerigheidsprincipe: 4 praktische voorbeelden

Wederkerigheid is 1 van de 7 beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini. Dit principe houdt in dat mensen de neiging hebben om iets terug te doen voor iemand die iets voor hen heeft gedaan. In de marketingwereld wordt dit principe vaak gebruikt om klanten aan te trekken en te behouden. In dit blog bespreken we 4 praktische […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..