Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Google selecteerde iClicks met twee winnende cases

10:41Steeds meer Nederlandse webshops doen mee aan de van oorsprong Amerikaanse Black Friday, de dag waarbij veel winkels en webshops stunten met speciale aanbiedingen voor de feestdagen. In de afgelopen drie jaar is het zoekvolume op de zoekterm ‘Black Friday’ meer dan verdubbeld. Onderstaande afbeelding geeft de stijging in het zoekvolume met betrekking tot Black […]

Google Mijn Bedrijf-update: chatten met klanten

Door de nieuwe functie Berichten kun je als bedrijfseigenaar nu chatten met (potentiële) klanten via de Google Mijn Bedrijf-app. In dit blog lees je hoe deze nieuwe functie werkt, wat de voordelen zijn en hoe deze update samenhangt met eerdere ontwikkelingen binnen Google Mijn Bedrijf. Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de belangrijkste informatie: […]

Een dag in het leven van een Content Specialist bij iClicks

Wat doe je nu eigenlijk de hele dag? Een vraag die ik als Content Specialist nogal eens naar mijn hoofd geslingerd krijg. Daarom neem ik je vandaag mee in mijn werkdag bij iClicks. Start van de dag Elke dag stap ik om 6:45 uur op mijn fiets richting het treinstation. De trein nadert het perron […]

5 tips om je voor te bereiden op Black Friday

Sinds enkele jaren is Black Friday overgewaaid uit Amerika naar Nederland. Om mensen naar de winkels te trekken, adverteren veel webshops met speciale aanbiedingen. Dit jaar valt Black Friday op vrijdag 23 november en lopen veel aanbiedingen door tot Cyber Monday, de maandag erna. Dit is hét begin van het seizoen voor alle kerstinkopen. Geen […]

Google Mijn Bedrijf update: direct boeken in Google nu mogelijk bij steeds meer bedrijven

Wellicht was het je al opgevallen: je kunt nu bij steeds meer bedrijven direct in Google een ‘boeking’ doen, bijvoorbeeld een tafel reserveren bij een restaurant of een afspraak inplannen bij een schoonheidssalon. De nieuwe functie versnelt het boekingsproces, waardoor gebruikers minder stappen hoeven te nemen om tot een conversie te komen. Geen tijd om […]

Meer omzet uit je Google AdWords campagne door A/B testing.

Een A/B test wordt ingezet om twee factoren met elkaar te vergelijken. Het doel van de test is om meer rendement te halen uit je AdWords campagne maar ook uit je website. Zo kun je met een A/B test de effectiviteit van een aanpassing op je website meten waardoor je meer omzet behaalt, maar je […]

Update: Google Ads advertenties nu nog uitgebreider

Google blijft innoveren op het gebied van tekstadvertenties. In 2017 schreven we al een blog over de uitgebreide tekstadvertenties (ETA’s) en kregen adverteerders tot wel 50% meer advertentieruimte tot hun beschikking. Deze wijziging heeft sindsdien gezorgd voor 20% hogere doorklikratio’s op de Google Ads advertenties. In deze update lees je meer over de recente uitbreiding […]

Google Mijn Bedrijf update: menu en diensten toevoegen aan je bedrijfsvermelding in Google

Onlangs heeft Google een nieuwe functie uitgerold in Google Mijn Bedrijf: Menu en Services. Deze functie maakt het mogelijk om je menu of diensten direct te laten zien bij je bedrijfsvermelding in Google. Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de belangrijkste informatie: Je kunt nu een menu en diensten toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf-vermelding […]

De nieuwe Google AdWords interface komt eraan

Adverteerders die de afgelopen weken in hun Google AdWords (straks Google Ads) account hebben ingelogd zullen waarschijnlijk de melding voorbij hebben zien komen: de vorige versie van Google AdWords zal gaan verdwijnen. Google schakelt accounts de komende maanden geleidelijk over naar de nieuwe interface. Sneller, beter, effectiever Google geeft aan dat er veel voordelen aan […]

Google AdWords verder als Google Ads

Na 18 jaar zet Google een streep door het merk AdWords als gevolg van de vele veranderingen in het consumentengedrag. De consumentenbetrokkenheid is gegroeid en is steeds complexer geworden. Zo is het gebruik van smartphones volledig geïntegreerd in ons dagelijks leven. Daardoor switchen mensen snel tussen het zoeken naar producten en diensten, het kijken van […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..