Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Update: Google Ads advertenties nu nog uitgebreider

Google blijft innoveren op het gebied van tekstadvertenties. In 2017 schreven we al een blog over de uitgebreide tekstadvertenties (ETA’s) en kregen adverteerders tot wel 50% meer advertentieruimte tot hun beschikking. Deze wijziging heeft sindsdien gezorgd voor 20% hogere doorklikratio’s op de Google Ads advertenties. In deze update lees je meer over de recente uitbreiding […]

Google Mijn Bedrijf update: menu en diensten toevoegen aan je bedrijfsvermelding in Google

Onlangs heeft Google een nieuwe functie uitgerold in Google Mijn Bedrijf: Menu en Services. Deze functie maakt het mogelijk om je menu of diensten direct te laten zien bij je bedrijfsvermelding in Google. Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de belangrijkste informatie: Je kunt nu een menu en diensten toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf-vermelding […]

De nieuwe Google AdWords interface komt eraan

Adverteerders die de afgelopen weken in hun Google AdWords (straks Google Ads) account hebben ingelogd zullen waarschijnlijk de melding voorbij hebben zien komen: de vorige versie van Google AdWords zal gaan verdwijnen. Google schakelt accounts de komende maanden geleidelijk over naar de nieuwe interface. Sneller, beter, effectiever Google geeft aan dat er veel voordelen aan […]

Google AdWords verder als Google Ads

Na 18 jaar zet Google een streep door het merk AdWords als gevolg van de vele veranderingen in het consumentengedrag. De consumentenbetrokkenheid is gegroeid en is steeds complexer geworden. Zo is het gebruik van smartphones volledig geïntegreerd in ons dagelijks leven. Daardoor switchen mensen snel tussen het zoeken naar producten en diensten, het kijken van […]

Pas op voor onofficiële AVG-keurmerken

Waarschuwing voor misleidende AVG-keurmerk mails De nieuwe Europese privacywetgeving AVG is nog geen drie weken van kracht en er zijn al verschillende alarmerende meldingen over bedrijven die misbruik maken van de verwarring die heerst rondom deze nieuwe wetgeving. De kans is groot dat jij de afgelopen weken een mail hebt ontvangen waarin je werd verzocht […]

4 manieren om de klantenreis te beïnvloeden met Google AdWords

De klantenreis is de reis die jouw klanten afleggen voordat ze overgaan tot een besluit in de vorm van een aankoop. Deze reis leidt langs diverse onlinekanalen en websites. Adverteerders kunnen deze reis manipuleren met behulp van verschillende marketingtools. Google AdWords is zo’n tool en biedt veel mogelijkheden. De reis van de klant wordt verdeeld […]

Facebook gaat op de schop: wat betekent dit voor jouw bedrijf?

Facebook voert binnenkort de grootste algoritme-verandering van de afgelopen jaren door. Berichten van je vrienden en familie krijgen voorrang ten opzichte van berichten van bedrijven en media. Wat betekent dat voor jouw bedrijf? Om dat goed te begrijpen, is ook van belang te begrijpen waarom Facebook deze stap zet. Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de […]

Grote wijzigingen in Google Ad Grants

Op 1 januari 2018 zijn er grote wijzigingen doorgevoerd in het Google AdWords programma voor non-profit organisaties. Google heeft het AdWords beleid voor non-profit organisaties aangescherpt. Beheerders van Google AdWords non-profit accounts (Google AdWords Grants) moeten nu rekening houden met het volgende advertentiebeleid:   Om de relevantie van een Google AdWords campagne te waarborgen stelt […]

Google update: wat je moet weten over de nieuwe richtlijnen voor meta descriptions

De richtlijnen voor paginaomschrijvingen die getoond worden in Google’s organische zoekresultaten, de zogenaamde meta descriptions, zijn door een recente Google update veranderd. In dit blog lees je wat er is veranderd en hoe je hierop kunt inspelen. Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de highlights: Door een recente Google update worden er nu langere meta […]

Het attributiemodel van AdWords: verschuif je focus

Conversies zijn van levensbelang om te bepalen hoe effectief je Google AdWords campagne is. In het verleden werd hierbij meestal gelet op de ‘laatste-klik’ conversie: de laatste advertentie waarop is geklikt alvorens de conversie (een aankoop, aanmelding, et cetera) op de website werd gedaan. Hier gaat echter verandering in komen. Alle stappen tellen Sinds een […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..