Populaire berichten Facebook bovenaan newsfeed
De komende weken gaat Facebook een nieuw algoritme uitrollen met wijzigingen die invloed hebben op Facebooks newsfeed. Momenteel worden er zoveel berichten op Facebook gepost dat het onmogelijk is om elk bericht te lezen. Facebook schept orde in de chaos door gebruikers automatisch meer berichten te laten zien die voor hen interessant zijn. Dit was altijd al het geval, maar recentelijk kondigde het social media-platform in zijn eigen Newsroom aan dat het zijn eigen regels en algoritmes nog verder verscherpt. Updates van familie, vrienden en bedrijven die de gebruiker op dit moment voorziet van een like, zal Facebook in de toekomst hoger in het nieuwsoverzicht plaatsen.
Interactie met uw publiek
Voor bedrijven is het daarom belangrijk om beter in te spelen op de interesses van uw publiek. Het creëren van interactie met de klant is een must: dit levert u namelijk de hoognodige likes en reacties op. Om op te vallen is het verstandig om uw doelgroep in gedachte te houden bij het schrijven van uw social media-berichten. Wanneer u bijvoorbeeld een nieuw product wilt introduceren is het niet alleen belangrijk om dit nieuwe product zo mooi mogelijk te presenteren: u moet ook zorgen dat de wijze waarop u dit doet geheel aansluit bij uw publiek.
Populaire berichten belonen
De concurrentiestrijd om de aandacht van de lezer neemt door de wijzigingen in Facebooks algoritmen de komende tijd alleen maar toe. Facebook zal de makers van persoonlijke en doelgerichte berichten echter wel belonen als deze gewaardeerd worden door gebruikers. Mocht uw bericht het niet winnen op het gebied van populariteit: geen paniek. Via advertising biedt Facebook gelukkig altijd de mogelijkheid om berichten alsnog hoger in de nieuwsfeed te tonen.
Wilt u weten hoe u uw social media-berichten beter kunt afstemmen op uw doelgroep of wilt u liever dat iClicks de social media-werkzaamheden voor u uit handen neemt? Bel dan direct met 088 425 4257 of stuur een email naar info@iclicks.nl.