Succes behalen met geoptimaliseerde campagnes
Zo’n twee maanden geleden hebben we geoptimaliseerde campagnes gelanceerd om u te helpen uw campagnes gemakkelijker en handiger te beheren in een wereld waarin mensen constant online zijn op meerdere apparaten. We hebben al verschillende verhalen van adverteerders gehoord die hun prestaties hebben verbeterd en tijd hebben bespaard met geoptimaliseerde campagnes. Hoewel de zakelijke ontwikkeling en potentiële winst die elk bedrijf kan boeken natuurlijk uniek is, volgen hier een aantal voorbeelden waarin strategieën en resultaten uit de praktijk worden besproken die tot nu toe zijn gerealiseerd met geoptimaliseerde campagnes.
e-Travel verbeterde zijn CTR en conversieratio met voor context geoptimaliseerde advertenties, mobiele app-downloads en geüpgrade sitelinks
e-Travel is een toonaangevend online reisbureau in Griekenland, Cyprus en Rusland en is aanwezig in diverse andere markten in Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Managing Director Nikos Goulis vertelt hoe hun situatie is veranderd na het upgraden naar geoptimaliseerde campagnes: “We kunnen nu onze advertenties vertonen op basis van de context van mensen zoals hun locatie of het moment van de dag[… en]app-downloads registreren als conversies in AdWords-rapporten. Dat is bijzonder belangrijk voor ons omdat veel van onze nieuwe leads afkomstig zijn uit onze mobiele app. Deze functies zorgden er samen met de geüpgrade sitelinks voor dat onze klikfrequentie steeg met 43 procent en de conversieratio met 88 procent.”
American Apparel verdubbelde het aantal telefonische leads met geoptimaliseerde campagnes en verbeterde daarmee het advertentierendement
American Apparel, een modeketen die via meerdere kanalen actief is, werkte al zijn campagnes bij naar geoptimaliseerde campagnes om te profiteren van nieuwe functies zoals geüpgrade oproepextensies en sitelinks. Het conversievolume uit telefoongesprekken van American Apparel is inmiddels verdubbeld doordat ze hun oproepextensies nu weergeven op alle apparaattypen en gesprekken van meer dan 10 seconden registreren als conversie. Bovendien is het rendement op hun advertentie-uitgaven aanzienlijk verbeterd.
De SEM-analisten van Hotwire besparen vijf tot tien uur per week dankzij efficiënter campagnebeheer
Hotwire.com, een toonaangevende website voor goedkope reizen, werkte al zijn betaalde zoekaccounts, zowel nationaal als internationaal, al in de eerste maand bij naar geoptimaliseerde campagnes. Clay Schulenburg, directeur zoekmachinemarketing bij Hotwire, vertelt dat het upgraden naar geoptimaliseerde campagnes zijn team echt heeft geholpen AdWords efficiënter te beheren, omdat de belangrijkste aanpassingen voor locatie, tijdstip en apparaat nu in één campagne kunnen worden beheerd: “Per SEM-analist besparen we nu zo’n vijf tot tien uur per week, die nu aan nieuwe strategische SEM-initiatieven of gedetailleerdere account- of campagne-optimalisaties kunnen worden besteed.”
In drie stappen aan de slag
Als u behoort tot de 95 procent van alle adverteerders die oudere campagnes hebben die momenteel op alle apparaattypen worden weergegeven, kunt u al in drie stappen upgraden om te profiteren van geoptimaliseerde campagnes:
1. Klik op de knop ‘Aan de slag’ wanneer u inlogt bij de AdWords-interface.
2. Selecteer een bodaanpassing voor mobiel.
3. Klik op ‘Upgrade voltooien’.
Hier vindt u een korte video-uitleg.
Als u vragen heeft over upgraden naar geoptimaliseerde campagnes, neemt u contact op met de AdWords-ondersteuning
Geschreven door Surojit Chatterjee, Group Product Manager