Succesvolle zomermarketing: zo werkt het!
Vrijdag 21 juni is het weer zover: de start van de zomer! De tijd waarin de zon overuren draait, de terrassen vol zitten en we weer kennismaken met de positieve flow van de zomer. Heerlijk! Maar het is ook tijd om na te denken over succesvolle zomermarketing. Hoe het werkt? Wij vertellen je er meer over.
Spread the summerfeelings
Vrolijke kleuren, happy content, musthave producten en leuke acties. Dat wil je in de zomer vinden. Zorg er dan ook voor dat je website overeenkomt met het seizoen. Creëer een tropische uitstraling, speel in op acties, geef leuke kortingen en bied seizoensgebonden producten of diensten aan. Show everyone it’s summertime!
Is je voorraad up-to-date?
Het klinkt als een no-brainer, maar in de praktijk zien we nog regelmatig dat het niet gebeurt. Zorg dat je voorraad up-to-date is. Klaar om de zomermaanden te doorstaan. Zet seizoensgebonden producten in de spotlight. Waar je dan aan moet denken? Verzorgingsproducten met SPF-factor, leuke zomeroutfits, tuinmeubelen, opblaasbare luchtbedden, ventilatoren (weet je wel, die dingen waar we vorige zomer een enorm tekort aan hadden). Simpelweg draait het erom dat je kunt voldoen aan de behoeften die je doelgroep heeft in de fijne zomermaanden.
Tijd voor een opfrisbeurt
Dat het nu officieel zomer is wil natuurlijk niet zeggen dat je winter- en lentevoorraad niet meer interessant is. Juist wel! Gooi deze voorraad in de uitverkoop. Want wie wil er nou niet een paar schaatsen voor een mooi prijsje op de kop tikken? Je kunt er maar beter vroeg bij zijn toch? Via Google Ads is het mogelijk hiervoor een promotie-extensie te gebruiken. Deze extensie maakt het mogelijk om geldkorting of percentagekorting te geven op gewenste producten. Ook kun je gebruikmaken van een speciale kortingscode die websitebezoekers tijdens het afrekenen kunnen invoeren. Een mooie kans voor webshops. Zo verleid je jouw bezoekers nog meer om op jouw advertentie te klikken.
Sale-price optie
Worden de producten van jouw website weergegeven in Google Shopping? Kies dan voor de sale-price optie. Met het sale-price ID is het mogelijk om direct kortingen weer te geven bij het betreffende product. En wie wordt nou niet blij van fijne kortingen? Klikken maar!
Social media is hot
In de zomer draaien mobiele apparaten overuren. Op social media delen we jaloersmakende strandfoto’s, zoeken we naar leuke eettentjes, shoppen we zomerse outfits en doen we inspiratie op voor een grote restyle van de tuin. Social media zijn dus dé plek waar je doelgroep zit. Dat wetende is het tijd om jouw doelgroep écht te gaan bereiken en te triggeren met opvallende content en de tofste campagnes.
1,2,3, aan de slag!
Zoals je leest biedt de zomer genoeg kansen als het gaat om online marketing. Ben je benieuwd wat jij kan doen aan zomermarketing? We helpen je graag! Maar let op: het kan zomaar gebeuren dat je acties storm lopen. Kun jij je hoofd dan koel houden?