Update: Google Ads advertenties nu nog uitgebreider
Google blijft innoveren op het gebied van tekstadvertenties. In 2017 schreven we al een blog over de uitgebreide tekstadvertenties (ETA’s) en kregen adverteerders tot wel 50% meer advertentieruimte tot hun beschikking. Deze wijziging heeft sindsdien gezorgd voor 20% hogere doorklikratio’s op de Google Ads advertenties. In deze update lees je meer over de recente uitbreiding van de Google Ads advertenties.
Wat houdt de verandering in?
Vanaf eind augustus zijn de tekstadvertentie nog verder uitgebreid. Adverteerders krijgen nu een extra kopregel en een beschrijvingsregel tot hun beschikking. Hiermee krijg jij als bedrijf nog meer ruimte om jouw product of dienst te promoten binnen het Google Ads netwerk. De extra ruimte kun je onder andere gebruiken voor het benoemen van onderscheidende factoren (USP’s) of het aankondigen van acties.
De maximale advertentielengte wordt vergroot van 170 tekens naar 300 tekens. Hieronder tref je een overzicht van alle wijzigingen ten opzichte van de huidige tekstadvertenties.
Onderdeel advertentie | Huidige tekstadvertenties (2017) | Nieuwe tekstadvertenties (2018) |
---|---|---|
Aantal kopregels (titels) | 2 | 3 |
Lengte van de kopregel (titel) | 30 tekens | 30 tekens |
Aantal URL weergavepaden | 2 | 2 |
Lengte URL weergavepad | 15 tekens | 15 tekens |
Omschrijvingsregels | 1 | 2 |
Lengte van de omschrijvingsregel | 80 tekens | 90 tekens |
Zijn er consequenties?
Nee, er zijn geen consequenties. Zowel de oude tekstadvertenties van voor 2016 als de oude uitgebreide tekstadvertenties blijven zichtbaar binnen Google Ads. Wel doe je er uiteraard goed aan om de extra ruimte te benutten. Dit zorgt er voor dat jij de concurrentie net een stapje voor kunt blijven!