Geen tijd om te lezen? Ontdek de belangrijkste informatie:
- YouTube TrueView for Action is een nieuw campagnetype binnen Youtube dat zich richt op het genereren van een hogere conversie.
- Door calls to actions en/of tekstoverlays toe te voegen aan videoadvertenties trigger je de doelgroep.
- Met de nieuwe targetingmethode ‘Customer Intent Audiences’ bouw je doelgroepen op met een hoge intentie voor de producten of diensten die je als organisatie aanbiedt.
YouTube TrueView for Action: wat is het?
TrueView for Action is een nieuw campagnetype binnen video dat zich richt op het genereren van een hogere conversie. Hoe? Door het toevoegen van opvallende calls to actions (CTA) en/of tekstoverlays aan videoadvertenties. Denk hierbij aan CTA’s als ‘Bestel direct’, ‘Lees meer’ en ‘Boek nu’. Met de buttons trigger je jouw doelgroep om zich direct te verdiepen in het product of de dienst. In de Verenigde Staten zijn de resultaten veelbelovend: 2 tot 4 keer een hogere CTR (aantal bezoekers dat overgaat tot een daadwerkelijke actie). Sinds kort is het campagnetype in Nederland ook beschikbaar!
Waarom video advertising?
Tegenwoordig zijn we steeds meer gericht op beeld. De meerwaarde van video advertising is dan ook groot, maar waarom bekijken online gebruikers eigenlijk een video na een zoekopdracht? Bekijk de top 3 redenen:
Nu we weten met welk doel gebruikers video´s bekijken, is het tijd te kijken naar de doelen van YouTube TrueView for Action. Want wat maakt het nu eigenlijk zo anders dan ´gewone´ videoadvertenties? Waar de welbekende videoadvertenties zich vooral focussen op branding, is YouTube TrueView for Action gericht op het vervaardigen van acties.
De juiste doelgroep bereiken via Customer Intent Audiences
Natuurlijk is het net als bij ieder ander campagnetype belangrijk om de juiste doelgroep te bereiken. Met de nieuwe targetingmethode ‘Customer Intent Audiences’ maak je aangepaste intentiedoelgroepen aan. Met behulp hiervan bouw je doelgroepen op met gebruikers die een bovengemiddelde intentie hebben om een product of dienst van je organisatie aan te schaffen. Je bereikt gebruikers namelijk op basis van hun zoekgedrag. Je stelt deze audiences zelf samen aan de hand van zoekwoorden of door middel van machine learning.
Wie mag TrueView for Action niet missen?
Wanneer het om video gaat, horen we regelmatig: ‘dit is voor mijn organisatie niet realistisch’. Dankzij TrueView for Action en de Customer Intent Audiences wordt de drempel echter sterk verlaagd. Niet in het bezit van professionele commercials? Helemaal niet erg! Wat dacht je bijvoorbeeld van animatievideo’s, vlogs of korte how-to-do-video’s om je doelgroep te bereiken via YouTube? Maak een zo specifieke mogelijke doelgroep, kies voor een gewenste budgettering en laat die conversie maar komen!