Waarom u een bedrijfsblog moet beginnen
Bloggen is een veel gebruikte manier om online reclame te maken voor uw bedrijf. Er zijn echter nog steeds veel ondernemers die terughoudend zijn met het starten van een bedrijfsblog. Er zijn verschillende redenen waarom kleine bedrijven niet bloggen:
- Het is een tijdrovende activiteit
- Men weet niet hoe ze een blogsectie moeten plaatsen op de website
- Het is moeilijk om een loyaal en actief publiek aan te trekken met een weblog dat over één onderwerp gaat
- Het is moeilijk om constant goede onderwerpen te bedenken voor nieuwe berichten
Ondanks de bovengenoemde uitdagingen maken de voordelen van een bedrijfsblog het de moeite waard. Dit zijn de vier belangrijkste redenen om een bedrijfsblog te beginnen.
Een bedrijfsblog helpt u zich op potentiële klanten te richten
Bedrijfsblogs houden zich meestal niet bezig met de directe promotie van uw producten en diensten, maar dit betekent nog niet dat een blog geen manier kan zijn om reclame te maken voor uw bedrijf. De promotie vindt alleen plaats op een meer passieve manier. Door de branche waarin u actief bent, de algemene diensten die u levert en de uitdagingen waar uw potentiële klanten voor staan te bespreken, zorgt u ervoor dat uw bedrijfsnaam bij klanten bekend wordt en dat zij het kopen van uw product of dienst zullen gaan overwegen.
Een bedrijfsblog brengt verkeer naar uw website
Veel bedrijfsblogs staan op andere pagina’s dan de bedrijfswebsite, bijvoorbeeld in een aparte sectie of een geheel andere website. Door te bloggen vanaf een secundaire locatie heeft u een manier gevonden om nieuwe bezoekers te trekken en dit verkeer naar uw producten en diensten te leiden via links in de content of de navigatie.
Een bedrijfsblog maakt van u een bekende expert
Uw blogberichten geven u de gelegenheid om uw kennis over een bepaald onderwerp te laten zien door relevante informatie van hoge kwaliteit met uw lezers te delen. Na verloop van tijd groeit u uit tot een bekende bron voor consistente en bruikbare informatie voor uw lezers.
Een bedrijfsblog geeft u een waardevolle persoonlijke band
Een bedrijfsblog hoeft niet altijd zakelijk van aard te zijn. U kunt voorkomen dat u een saaie bedrijfsblog krijgt door persoonlijke berichten te schrijven, af en toe af te wijken van het onderwerp en humor te gebruiken. Hierdoor wordt uw blog niet alleen meer uniek, maar krijgt u ook een meer persoonlijke band met uw lezers.
Dit zijn slechts enkele voordelen van een bedrijfsblog. Bent u overtuigd maar heeft u geen tijd voor een eigen bedrijfsblog? Dat is geen enkel probleem. Bij online marketing bureau iClicks helpen wij u graag met het opzetten én onderhouden van een succesvolle bedrijfsblog. Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 088 – 425 4257 of mail naar info@iclicks.nl