Waarom u niet moet twijfelen aan online marketing!
Internet biedt op het gebied van marketing talloze mogelijkheden. Internet marketing, ook wel online marketing genoemd, omvat alle vormen van het promoten van je producten of diensten via het internet. 95% van de bedrijven heeft baat bij een actieve internet aanwezigheid. Waarom?
Internet is toegankelijk voor iedereen
Vandaag de dag maakt 83% van de Nederlandse bevolking gebruik van internet. Het internet maakt het mogelijk om miljarden mensen te bereiken in binnen- en buitenland. Daarnaast kan de inhoud, in vergelijking met, eenvoudig aangepast worden.
Internet adverteren is doelgericht
Een goed strategisch marketingplan zorgt ervoor dat u het optimale uit online marketing haalt. Via het internet kunt u achterhalen wat voor soort advertentie werkt bij uw doelgroep, dit is bij het adverteren via krant of tv erg lastig. Daarnaast liggen de kosten en het adverteren op deze media erg hoog. Het midden- en kleinbedrijf kan deze vorm van marketing niet inzetten en wanneer zij dit wel doen heeft het een zeer beperkt resultaat door het te lage budget. Vandaag de dag kunt u een veel groter publiek bereiken met een klein budget en kan je tegelijk gericht marketeren. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door zoekwoorden uit te kiezen die de doelgroep gebruikt en door te adverteren op sites waar uw doelgroep aanwezig is.
Waarom kiezen voor zoekmachineoptimalisatie?
Zoekmachines zijn de belangrijkste bronnen voor nieuwe bezoekers naar uw website. Dagelijks gebruiken miljoenen Nederlanders Google om een website te vinden. Internetgebruikers maken zo gretig gebruik van zoekmachines omdat deze betrouwbaar en kosteloos zijn. Het is daarom een ideaal marketingmiddel om in te zetten voor uw bedrijf! Het is van grote waarde als uw website naar voren komt, zodat zij gebruik kunnen maken van uw producten of diensten.
De kracht van online marketing
De kracht van online marketing is enorm gegroeid. Er zijn talloze marketingkanalen op internet en al deze kanalen worden gevormd door gebruikers die laten weten wat zij van bedrijven of producten vinden. Sinds reclame bestaat is mond-tot-mond reclame het belangrijkste promotiemiddel geweest. Door middel van sociale media wordt het bereik van dit promotiemiddel nog groter. Een simpel bericht direct gelezen door honderden volgers en kan door middel van delen en liken, miljoenen mensen bereiken.