Wat is Channable en waarom mag het niet ontbreken in jouw online tool-kit?
Met de voortdurende groei van e-commerce en de toenemende concurrentie, is het essentieel om de juiste tools te hebben om je bedrijf te onderscheiden en je online aanwezigheid te optimaliseren. Channable biedt een breed scala aan mogelijkheden en functionaliteiten die je helpen om je producten en diensten effectief te beheren en te verspreiden op verschillende online platforms. Maar wat maakt Channable zo speciaal en waarom zou je het in jouw online tool-kit moeten opnemen? In dit blog gaan we dieper in op de volgende vragen:
- Wat is Channable precies?
- Wat zijn de vele voordelen en toepassingen van Channable?
- Wat kan Channable voor jouw online business betekenen?
- Waarom kun je eigenlijk niet zonder Channable?
Dit blog over Channable in het kort
Geen tijd om het hele blog te lezen? Geen zorgen. Hier is een korte samenvatting:
- Channable is hét hulpmiddel voor onder andere feedmanagement en advertentie-automatisering.
- De tool vermindert tijdrovende taken en zorgt voor een naadloze integratie met verschillende marketingkanalen.
- Naast automatiseren stelt Channable je in staat om gemakkelijker aanpassingen door te voeren binnen productfeeds en deze tool biedt ook (online) strategische voordelen.
- De volgende aanpassingen kun je onder andere doen met Channable: titels aanpassen, beschrijvingen verfijnen, promotieteksten toevoegen, productcategorieën toewijzen, producten filteren en seizoensgebonden aanpassingen doorvoeren.
Wil je weten hoe iClicks je hierin kan ondersteunen? Neem dan contact met ons op!
Hét hulpmiddel om je concurrenten voor te blijven
E-commerce zit al jaren stevig in de lift. Elke online marketeer weet dat het optimaliseren van de online aanwezigheid en het verhogen van conversies een onderdeel is dat je niet meer kunt wegdenken. In het woud aan marktplaatsen en platforms waar je vandaag de dag je producten op kunt aanbieden, is er slechts één innovatieve oplossing die jou kan helpen om de concurrentie voor te blijven: Channable. Deze krachtige tool is hét hulpmiddel voor onder andere feed management en advertentie-automatisering.
Wat is Channable precies?
Channable is niet zomaar een e-commerce tool; het is dé oplossing voor uitgebreid feed management. Door productdata te filteren, verrijken en optimaliseren, zorgt Channable ervoor dat je producten gemakkelijk worden aangeboden op verschillende platforms, zoals Google Shopping of het handelsbeheer van Facebook. Het vermindert tijdrovende taken, zoals het aanpassen van productinformatie en aanbiedingen, en zorgt voor een naadloze integratie met verschillende marketingkanalen.
Channable stelt je in staat om jouw webshop gemakkelijker te verbinden aan verschillende marketingkanalen
Waarom Channable?
Elke online ondernemer streeft naar een brede(re) online zichtbaarheid. Channable stelt je in staat om:
1. Tijd te besparen
Met geautomatiseerde feed updates hoef je niet elk platform afzonderlijk te beheren. Dit bespaart je zowel tijd als een hoop werk. Je beheert vanuit één centrale tool alle feeds en koppelingen met online platforms en markplaatsen.
2. Gemakkelijk te optimaliseren
Verbeter en structureer je productfeeds voor het genereren van betere resultaten en het beter bereiken van potentiële kopers. Daarbij kan er gemakkelijker rekening gehouden worden met de vereisten per platform of marketplace.
3. Foutmarge te verminderen
Door het (deels) geautomatiseerde proces van Channable worden fouten in productinformatie verminderd. Zo zie je bijvoorbeeld in een oogopslag waar er nog belangrijke informatie mist in de productfeed. Die kun je vervolgens eenvoudig toevoegen, aanpassen of optimaliseren ten behoeve van het behalen van maximale zichtbaarheid en daarmee optimaal resultaat.
4. Duidelijker inzichten te krijgen
Met de ingebouwde analytics (insights) kun je de prestaties van je producten op verschillende kanalen nauwlettend volgen, zodat je je strategie op basis van data kunt aanpassen. Op deze manier is het mogelijk om geautomatiseerd te sturen en te optimaliseren op basis van het rendement van je advertentiekosten (ROAS).
Verbeterde zichtbaarheid en geoptimaliseerde feeds
Naast de genoemde mogelijkheden en voordelen biedt Channable meerdere strategische voordelen. Het optimaliseren van je productfeeds betekent namelijk niet alleen dat ze voldoen aan de eisen van elk kanaal, maar ook dat ze aantrekkelijker zijn voor je (online) klanten. Het verbeteren van de kwaliteit en relevantie van je feeds kan leiden tot een hogere zichtbaarheid, wat op zijn beurt kan leiden tot meer klikken en uiteindelijk meer verkopen.
Wat kun je aanpassen met Channable?
Hieronder staan een aantal voorbeelden van onderdelen die je kunt aanpassen met Channable:
- Titels aanpassen: optimaliseer producttitels voor specifieke platforms. Voeg bijvoorbeeld merknamen of specifieke keywords toe om de vindbaarheid te verhogen.
- Beschrijvingen verfijnen: herschrijf productbeschrijvingen om ze bondiger te maken, belangrijke kenmerken te benadrukken of specifieke zoekwoorden te integreren.
- Promotieteksten toevoegen: voeg tijdelijke promotieboodschappen of kortingslabels toe aan producten.
- Productcategorieën toewijzen: zorg ervoor dat je producten worden weergegeven onder de juiste categorieën op verschillende verkoopkanalen.
- Producten filteren: stel regels in om specifieke producten uit te sluiten van bepaalde kanalen of om alleen producten boven een bepaalde prijs te tonen.
- Seizoensgebonden aanpassingen doen: pas productinformatie aan op basis van het seizoen, zoals winterkleding promoten tijdens koudere maanden.
Starten met Channable?
Zoals je hebt kunnen lezen kan Channable een belangrijk onderdeel van je online strategie zijn die eigenlijk niet mag ontbreken in jouw online tool-kit. Ben je na het lezen van dit blog benieuwd naar wat Channable voor mogelijkheden kan bieden voor jouw webshop of online onderneming? Neem dan contact met ons op en kom te weten hoe iClicks je hierin kan ondersteunen!