We komen graag met je in contact hoe wij je website kunnen optimaliseren op technisch vlak. Zet de eerste stap naar meer online succes en vul hieronder je gegevens in om in contact te komen met een online marketing strateeg.
Technische SEO vormt het fundament van elke succesvolle SEO-strategie. Om hoge posities in Google te kunnen realiseren, is het noodzakelijk om aan de laatste eisen en richtlijnen van Google te voldoen op het gebied van webtechniek en gebruikerservaring.
Technische SEO omvat het optimaliseren van de technische aspecten van websites met als doel hogere posities in de zoekmachine van Google te krijgen. Technische SEO is een essentieel onderdeel van onpage SEO. Het helpt de zoekmachines om een website beter te lezen en te begrijpen. Daarnaast helpt technische SEO bij het verhogen van de gebruikerservaring van bezoekers door het sneller maken van websites en het oplossen van foutcodes.
Het SEO-technisch optimaliseren van websites is werk voor echte specialisten. Het vakgebied heeft zich de afgelopen jaren enorm ontwikkeld. Waar technische SEO zich in de beginjaren uitsluitend richtte op het optimaliseren voor het crawlen (lezen) en indexeren (toevoegen van pagina’s aan de index van Google) van zoekmachines, is de scope van technische SEO inmiddels sterk verruimd.
Zo houden technische SEO-specialisten zich onder andere bezig met het optimaliseren van URL-structuren, metatags, sitemaps, JavaScript-indexing, PageSpeed, structured data, robots.txt, duplicate content en mobile-first indexing. Begint het je door al deze begrippen al te duizelen?
Geen zorgen, iClicks staat voor online marketing in begrijpelijke taal. We zullen je niet onnodig vermoeien met alle technische termen, maar we verzekeren je wel dat je website volledig SEO-technisch wordt geoptimaliseerd en voldoet aan de laatste eisen en richtlijnen van Google. Zo maken we van jouw website een solide fundament om geweldige SEO-resultaten te behalen.
Veel partijen claimen technische SEO te beheersen, maar er is slechts een beperkt aantal bureaus die het complete spectrum van technische SEO volledig begrijpen en correct kunnen implementeren. iClicks heeft meer dan 10 jaar ervaring met de SEO-technische optimalisatie van meer dan 1.000 websites en behoort binnen dit vakgebied tot de top van Nederland.
“Het crawl- en indexatieproces van Google is lastig te doorgronden. Binnen SEO-techniek gebruiken we onze jarenlange ervaring en handige tools om het algoritme te begrijpen en jouw website te optimaliseren. ”
Annemarie - Weber.com“Met de expertise en adviezen van iClicks is onze site SEO geoptimaliseerd waardoor consumenten eenvoudig het antwoord op onze site terug konden vinden. We zagen de organische zoekresultaten flink omhoog gaan en door de pro-actieve houding van de medewerkers kregen we ook de nodige input en tips om zo onze website nog waardevoller te maken voor onze consument.”
Rob - Passionwithoutlimits.comiClicks is een professionele en onmisbare partner voor de uitvoering van onze online marketing strategie. Wij waarderen de heldere en snelle communicatie en de flexibiliteit van de organisatie.
Lotte - Intershades.nl“Wat een top bedrijf! Het betrouwbare team van iClicks staat altijd voor je klaar en groeit met je mee als bedrijf. Klein budget? iClicks denkt met je mee! Toe aan groei? iClicks maakt een plan om op te schalen. De fijne samenwerking tussen ons en iClicks is voornamelijk ontstaan omdat het team van iClicks echt de controle op zich neemt en altijd met goede analyses, aanpassingen en aanbevelingen komt. Verder merk je ook dat de medewerkers ook de laatste trends en updates “ownen”, waardoor je als bedrijf nooit achter de feiten aan loopt. Daarnaast zijn het ook gewoonweg hele fijne mensen, kortom wij zijn alleen maar ontzettend blij met de samenwerking met iClicks.”
Stefan - Polinkliniekdeblaak.nlWij zijn zeer tevreden over de samenwerking met iClicks. Ze hebben onze website gemaakt en zorgen voor de SEO.
Judith - Letselverhalen.nl“Een betrouwbare SEO partner die altijd bereid is om een extra stapje voor je doen!”
Floris - Dijkenvanemmerik.nl“iClicks is voor Dijk & Van Emmerik een belangrijk partner bij het up to date houden van onze website. Zij helpen met SEO en leveren daarnaast veel adviezen over hoe wij onze content beter over het voetlicht kunnen brengen. De verschillende medewerkers zijn steeds deskundig, snel en weten goed in te spelen op wat ik belangrijk vind. Het enige nadeel voor mij is dat zij hierdoor mij als adviesbureau voor HR nauwelijks nodig hebben.”
Héman Horecaverhuur“Wij werken al een aantal jaar samen met iClicks en zijn meer dan tevreden! Met name de snelle respons en we worden goed op de hoogte gehouden van ons SEO en ads campagnes. Een fijn bedrijf om mee samen te werken.”
Jelmer - Start2move.nl“iClicks verzorgt al enkele jaren naar tevredenheid de SEO en SEA voor Start2move. Ze zijn uitstekend bereikbaar, denken mee en houden ons regelmatig op de hoogte van de resultaten.”
Het optimaliseren van websites voor zoekmachines kan grofweg worden ingedeeld in drie vakgebieden: 1) content, 2) linkbuilding en 3) techniek. Deze drie onderdelen bepalen gezamenlijk hoe een website wordt beoordeeld door zoekmachines. De content en de techniek van een website worden onpage rankingfactoren genoemd, omdat deze onderdelen beoordeeld worden op de website zelf. Technische SEO wordt ook wel het fundament van zoekmachine optimalisatie (SEO) genoemd, aangezien grote technische beperkingen ervoor kunnen zorgen dat websites helemaal niet gevonden worden. Als de techniek van een website niet in orde is, dan hebben alle andere SEO-inspanningen ook minder of soms helemaal geen effect.
“Zoekmachines zoals Google willen gebruikers de beste resultaten tonen. De bots van Google proberen websites daarom te beoordelen op alle elementen die een menselijke bezoeker een goede of een slechte gebruikerservaring geven. Denk hierbij aan de snelheid waarmee pagina’s geladen worden of de gebruiksvriendelijkheid op verschillende apparaten, zoals mobiel, tablet en desktop.”
– Jeroen
“Daarnaast kan SEO-technische optimalisatie helpen om zoekmachines te laten begrijpen waar de informatie op je website over gaat. Een handige functionaliteit hiervoor is het toevoegen van structured data. Door het toevoegen van structured data aan de code van je website help je bots van zoekmachines om informatie beter te begrijpen. Wanneer je dit goed implementeert, kun je als beloning waardevolle verrijkingen van je zoekresultaten krijgen in Google, waardoor je extra opvalt in de organische zoekresultaten.”
– Jorg
“Een website moet dus niet alleen SEO-technisch geoptimaliseerd worden voor de bots van zoekmachines, maar vooral vanuit het oogpunt om de beste gebruikerservaring op je website te creëren op alle apparaten.”
– Bas
Gebruik onze gratis SEO-websitescan of vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan met een van onze specialisten en bespreek samen de kansen en mogelijkheden om zoekmachine optimalisatie voor jouw website in te zetten.