Sandwichshop
Over dit project
Een klant waar wij trots op zijn. Op het hoogtepunt van de Corona pandemie en alle horeca gesloten had deze ondernemer ondanks alle gevaren het lef om een nieuwe zaak in Amsterdam te beginnen: Sandwichshop. De uitdaging was voornamelijk om toeristen in Amsterdam die zoeken op termen rondom lunch en ontbijt te bereiken en ze Sandwichshop te laten bezoeken. Maar ook toeristen en Amsterdammers online te bereiken wanneer ze nog niet op zoek zijn.
Met een goede strategie en veel input vanuit het team van iClicks zijn we tot verschillende campagnes gekomen en ontwikkelen we de campagnes maandelijks om de resultaten te laten toenemen. Met als kers op de taart dat er een nieuwe zaak is geopend, 6 maanden na de start van onze samenwerking vanwege het behaalde succes.
Onze doelen:
- De organische posities op zwaar concurrerende organische zoekwoorden zoals Sandwich Amsterdam, Best lunch Amsterdam en Best breakfast Amsterdam verbeteren
- Toeristen bereiken via Social Media en Google Ads
- Nieuwe locatie breed onder de aandacht brengen
- Een nieuwe website die zorgt voor meer sfeer en beleving
Het resultaat:
- Omzet is met 50% gestegen sinds de start van de samenwerking
- Met zoekwoorden als Sandwich Amsterdam en Breakfast Amsterdam doen we nu al mee in de top van Google
- We bereiken maandelijks 130.000 mensen in Amsterdam via Social Media
- Met Google Ads in 6 maanden tijd 3218 bezoekers in de winkel gerealiseerd