Wil je TikTok op de juiste manier verweven in jouw online marketing strategie en zo een grotere naamsbekendheid, een hogere omzet en meer conversies behalen? Dan nodigen we je graag uit voor een strategische sparsessie met een van onze specialisten. We tonen je graag de mogelijkheden die TikTok Advertising biedt.
TikTok is een van de snelst groeiende social media platformen van de wereld. Dit is dus een uitstekende kans om in te springen op deze trend en jouw doelgroep via dit kanaal te bereiken.
Adverteren op TikTok is essentieel voor jouw online marketing strategie als je je richt op een doelgroep die actief is op dit sociale mediakanaal. Met een geconcentreerde doelgroep en een toenemende groei aan gebruikers is TikTok een must voor jouw online zichtbaarheid. Bereik jouw doelgroep effectief aan het begin van hun customer journey, zodat ze zien wat jouw bedrijf te bieden heeft.
TikTok is een van de snelst groeiende social media platformen van Nederland. Met ruim 5 miljoen Nederlandse gebruikers is het een uitstekend platform om jouw naamsbekendheid te vergroten. En met een gemiddeld interactiepercentage van 29% (ten opzichte van 5% op Instagram) leent TikTok zich er uitstekend voor om een actieve community op te bouwen. Met TikTok Advertising kun je op korte termijn:
TikTok advertenties bestaan voornamelijk uit videoadvertenties. Deze video’s worden vertoond in de feed van je doelgroep. Over het algemeen ervaren gebruikers de TikTok advertenties als minder storend, omdat advertenties als user-generated content wordt ingezet. Dit betekent dat deze beelden gemaakt worden door potentiële klanten of fans; en dus niet door jou als bedrijf. Als we het hebben over TikTok Advertising, dan maken we onderscheid tussen zes verschillende advertentietypen:
Zoals de titel al doet vermoeden, verschijnt dit type advertentie in de feed van gebruikers, ook wel de “For You” pagina genoemd. Doordat deze ads op niet-betaalde TikTok video’s lijken, worden in-feed ads over het algemeen minder als storend ervaren.
TopView advertenties zijn in-feed ads die doorgaans als eerste video in de feed van de gebruikers verschijnen. Video’s tot 60 seconden zijn voor dit type advertentie ideaal.
Brand Takeover advertenties beslaan het gehele scherm en worden getoond als de gebruiker de TikTok-app opent. De video is 3-5 seconden in beeld en kan worden voorzien van een link naar de TikTok-pagina van de adverteerder, een in-app landingspagina of een landingspagina op je website.
Hashtag Challenges zijn een van de unieke eigenschappen van TikTok content. Het daagt mensen uit om een bepaalde dans te doen, bepaalde producten te kopen (#tiktokmademebuyit) of bepaalde items te dragen. Als bedrijf kun je een challenge sponsoren met een Branded Hashtag Challenge. Waarom zou je dit doen? Omdat dit advertentietype een van de hoogste engagementpercentages heeft ten opzichte van andere advertenties.
Creëer een eigen AR-filter en maak hem beschikbaar voor het publiek. Met Branded Effects kunnen gebruikers jouw effect gebruiken en komen alle video’s met dit filter op een speciaal ingerichte homepage terecht. Hierdoor worden kijkers herinnerd aan jouw bedrijf en merk.
Spark Ads zijn niet-betaalde posts die je kunt boosten voor meer resultaat. Dit is vergelijkbaar met het boosten van een post op Facebook. Het verschil? Bij TikTok kun je, met toestemming, ook de post van een andere creator gebruiken. Hierdoor adverteer je met een succesvolle post die wordt gelinkt naar jouw TikTok-pagina en website.
Met TikTok Advertising zet je jouw bedrijf in een relatief korte tijd op de kaart bij jouw doelgroep. We zetten nog een aantal voordelen voor je op een rij.
De kosten voor TikTok advertising zijn natuurlijk afhankelijk van je doelstellingen en van je budget. Je bepaalt (deels) zelf hoeveel budget je besteedt aan TikTok. Er geldt echter wel een minimumbudget. Kies je voor budget op campagneniveau, dan kost het € 50,- per dag of per campagne. Kies je voor budget op advertentiegroepniveau, dan kost het minimaal € 20,- per advertentiegroep.
Je kunt het budget op twee manieren inzetten: via een dagelijks budget of looptijd budget. Dit geldt voor zowel een advertentiegroep als een campagne. Een dagbudget is ideaal als je per dag wilt bepalen hoeveel je uitgeeft aan een campagne of advertentiegroep. Looptijdbudgetten gebruik je als je een specifiek bedrag wilt uitgeven aan een campagne. Hier geldt dat je van tevoren een budget vaststelt dat evenredig wordt uitgegeven gedurende de looptijd van je campagne.
In Nederland gelden de volgende benchmarks:
Tiktok telt inmiddels meer dan 5 miljoen Nederlandse gebruikers. Gecombineerd met een geconcentreerde doelgroep creëert dit enorme kansen voor jouw naamsbekendheid op social media. Met een goed doordachte strategie van onze specialisten benut jij deze kansen optimaal. Meer weten? Binnen enkele minuten heb je een strategische sparsessie met ons ingepland.